2021. december 4., szombat

A Dömsödi fűtés nem ura a télnek 04

 20211204 Szombat

Itt a tél, hajnalban -4°C van.

Gondosan összepakoltam és indulok.

Még egy pár percre betértem a CBA-ba. (1 liter tej, egy vekni kenyér, 1 kg. krumpli, két citrom (mert amit Áron vett, azt nem találtam), Unicum, sör, csípős paprika, sütni való kolbász, sonka).

8 E busz. A Kelenföldi vasutállomáson egy túrós bukta egy hosszú kávéval. M4-es metró és a Bikás parktól a Volánbuszig az 1-es villamos.

Egy óra utazás Dömsödig. A ház fele menet a Mizseinél vettem egy zacskó őrőlt pirospaprikát és egy flakkon majonézt.

 1/2 4-kor érkeztem a bázisra és azonnal átállítottam a fűtés vezérlést 13 fokról 23 fokra.

A hideg ellen több védekezáési mód van: Egy kupica unicum - to begin with - utána behoztam az istállóból egy tánnyér kocsonyát. Kerüült rá só, bors, pirospaprika és egy fél citrom rácsavarva.  Egy sercli friss kenyérrel.

Amikor odakint ilyen hideg van, mint most -1°C, akkor ez  a nagy ház lassan melegszik fel. 

Délután 5 óra és a házban még csak 14°C van és 6-kor is csak 14,5°C. Ebből talán reggelre lesz valamire való meleg. Addig további apró intézkedések, úgy mint: két radiátor légtelenítése, az ágyban dupla takaró és eseleg még egy unicum.

A következő hőmérséklet mérés hétkor lesz.

Este hétre nem lett melegebb, de már az is valami, mert a kinti hőmérsklet -2° C-ra csökkent, itt pedig az előre menő fűtővíz hőmérséklete 31 fokról 33-ra nőtt. Az már nem fenyeget, hogy reggelre megfagyok, mint 1944-en sokan a Don kanyarban.

Letöltöttem és el is mentettem egy héber karakterek kiejtéséről szóló anyagot. A megtanulása lehet, hogy meghaladja a képességeimet. Próbálkozom.

Este 9-re a házban a hőmérséklet elérte a 15° C-t, ami jó, de egyátalán nem tűnik meggyőzőnek. Úgy látom, hogy ez a 9 kW-os elektromos kazán egyedűl nem lesz képes megbirkózni a téllel. Vagy meg kell javíttatnom a junkers gázkazánt - kost, was es wolleű vagy gondoskodnom kell valamilyen kiegészítő fűtésről. Az nem megoldás, hogy fél fokoként imádkozni kelljen. 

Még az is egy lehetőség. hogy visszaálítani azt a rendszert, amivel a tervezett Dömsödi látogatás előtti este lehetett mobiltelefonon keresztül ki-, vagy bekapcsolni a fűtést bárhonnan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése