2018. január 18., csütörtök

Hideg vana házban

A reggeli a maradék sonkákból készült hamandeggs volt egy nagy bögre tejeskávéval.

Délelőtt a reklamálók kedvéért megpróbáltam összeszedni a blog bejegyzéseimet, hogy a netre kitenni való elmaradásaimat pótoljam.

Áront úgy vártam a suliból, hogy kirámoltam a mosogatógépet, levittem a szemetet és az előre becsomagolt cuccokat levittem az autóba, hogy neki már ne kelljen, és mihamarabb indulhassunk Dömsödre. 

Azért ma megyünk, mert a holnapi nagy diáktüntetés miatt a suliban nem lesz tanítás.

Emőkének átvittem a tegnap vásárolt gyömbér gumókat, de ő azt kérte, hogy a felét vegyem vissza és én készítsem el magunknak citrommal és mézzel.

Ez a rendkívüli indulási időpont persze azt is jelenti, hogy Dömsödön a házban hideg lesz, amikor leérünk, de majd elindítjuk a „B” tervet.

Útba ejtettük a Decathlont és megvettük az általa kinézett sí öltözetet. Naná, hogy mire onnan kijöttünk, már rendesen besötétedett. Ennek megfelelően óvatosan araszoltunk Dömsöd fele.

Szigethalmon a Hekk-esnél vettünk két sült kolbászt (megsütve) vacsorára és egy adag rákocskát a holnapi reggelihez, de sületlenül, csak panírozva.

Dömsödre érve először elvittük Marikának a megrendelt cipzárakat és a kocsikat és csak utána mentünk a bázisra. 

Manna azonnal bejárta a birtokát.

A házban 13,5 ° C volt, ami hideg, de még mindig 10 fokkal több, mint a külső hőmérséklet, mert a háznak kitűnő a hőszigetelése. Azonnal elindítottam a központi fűtést és a „B” terv szerint Áron fent bekapcsolta az inverteres klímát, ami a bélyegező szobát fűti.

Áron mindent berámolt az autóból. Én először is bekaptam egy unicumot és kimentem az istállóba egy kis fát vágni, majd begyújtottam a cserépkályhába. 

Közben Áron melegítette és tálalta a sült kolbászokat. Még begyújthattam volna a Jancsi kályhába is, de ennyire hideg nincsen.

Nagyon hamar megvacsoráztunk és a hőmérséklet is lassan emelkedni kezdett. ½ 9-re már elérte a 16,5 °C –t. Mire lefekszünk, szerintem  már 20 fok körüli hőmérséklet lesz a házban.
9 órakor már 17 °C van. Arra már semmi esély, hogy megfagyjunk. Ami fontos, hogy még az elalvás előtt leégjen a berakott fa a cserépkályhában, hogy be tudjuk zárni az ajtaját.

Áron természetesen odaragadt a számítógéphez és csak Internetezett, pedig kértem, hogy tartsa be a sorrendet és előbb az iskolai feladataival foglalkozzon.

Később megreszeltem a gyömbér gumókat, és ahogy azt a nagykönyv előírja, adtam hozzá mézet és citromot, majd feltálaltam magunknak. Az én részembe még belenyomtam egy gerezd fokhagymát is, de Áron kérte, hogy az ő részében az ne legyen.

Mire 10 órakor lefeküdtünk, már 18,5 °C volt a házban, a fa leégett a cserépkályhában és be szabadott zárni az ajtaját, most kezdte el igazán ontani a melegét. A cirkó és az inverteres klíma még tiszta erőből működött és fűtöttek. A termosztátot vissza kellett vennem 21 fokra, hogy kényelmesen tudjunk aludni.


½ 2-ig a szokásos vita Áronnal, hogy kapcsolja ki a számítógépet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése