2018. április 21., szombat

A szemüveg


20180421 szombat

Reggel korán indultam a piacra. Nem mintha valamire szükségem lett volna, csak úgy megszokásból. „Ha kedd van, akkor ez Belgium” ez volt annak az Európát végigjárt nagysikerű fimvígjáréknak, ami közel  50 éve készült és 1969-ben került bemutatásra. Nos nálunk ez úgy szól: „Ha szombat van, akkor piac.”

Odafele menet találkoztam Judittal, aki éppen készült a kisebbik kutyát vinni a kötelező veszettség elleni oltásra. Felajánlottam, hogykutyástól együtt szívesen elviszem. Mivel túl korán értünk oda és még nem kezdődött az oltás, azt javasoltam, hogy akkor előbb menjünk a piacra.

A piacon átvettem az eladásra szánt két smaragdfa csemetét és onnan még elgurultunk a Gazdabolt-ba. Ott megint vettem két lugasparadicsom palántát és egy zacskó paradicsom magot, mivel az előzőek nem keltek ki.

Mire visszaértünk az Önkormányzathoz, már folyt a kutyák oltása. Mi is beálltun a sorba és rövid idő alatt végeztünk.

Hazafele Judit megígérte, hogy majd átjön megnézni az új könyvespolcot, de én már akkor boritékoltam, hogy csak ígéri. 

Hazaérve az első dolgom volt az új lugasparadicsom jövevények elültetése. Szerintem június- július táján már jó paradicsom termésünk lesz.


Elkészítettem a reggelit és utána nekiálltam szerelni az USB csatlakozós dugaljat. Nem volt egyszerű, mert sehogy nem akart beférni a szerelődobozba.

Elkezdtem felpakolni a könyveket az új polcra, hogy azzal is csökkenjen a rendetlenség.

Ebédre a tegnap megmaradt csülkös bablevesből tálaltam.


 Délután összeszedtem a letört lefűrészelt faágakat és egyenként bevittem az istállóba, hogy a szalagfűrésszel feldaraboljam tüzelésre alkalmas méretűre. Ahogy forgattam, igazgattam a fűrészlaphoz, az egyik ág koronája beleakadt a szemüvegembe és azt valahova lerepítette. Keresgéltem a földön, de ott olyan nagy volt a kupi, hogy nem találtam.

Az egyik smaragdfa palántát átvittem Gabikának és közösen ki is jelöltük a helyét, hogy Feri majd oda ültesse.

Kávéztunk, beszélgettünk, majd visszakisértek, hogy megnézzék az új könyvespolcot.

Ahogy lement a nap nagy locsolásba kezdtem. Minden növény kapott vizet rendesen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése