2020. december 25., péntek

Karácsony másnapja

20201225 péntek 

Reggel még lementem kivenni a mélyhűtő részből a két csirkecombot, hogy megszórva sóval, borssal, sültcsirke fűszerrel estére hadd engedjen fel.  


Utána - mint látom a neten, mindenki más - visszapihentem és csak délután kezdődött karácsony másnapja.

Ebéd helyett megsütöttem egy darab véres hurkát és utána tejeskávé mákosbeiglivel. Még arra is tellett az időből, hogy a felengedett combokat megspékeljem fokhagymával és megkenjem mustárral.

A francia gyakorlás nem maradhat el, mert ugyebár mindenhol azt hírdetem, hogy a rendszeresség az mennyire fontos.

Két nagyobb program tölti ki a napot. Végignézem és hallgatom az Operaházból közvetített kedvencemet Csajkovszkij Diótörőjét. Közben egy hosszú levelet írok Emőke lányomnak a jövőjével kapcsolatos gondolataimról.  

A megfűszerezett és fokival megspékelt csirkecombokat feldarabolt krumplival odatettem lassú tüzön sülni, nagyon vigyázva arra, nehogy odaégjen. 

Amikor már majdnem teljesen megsült még kapott a tejére főtt krumplit és egy konzervnyi főtt kukoricát, amivel fedő alatt még lassab tüzön egy kicsit még tovább sülhetett. Mindez csak a holnapi ebédre kerül terítékre.

Vacsorára a maradék halászlét fóztem fel a krumpli levével és cérnatésztával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése