2021. május 23., vasárnap

A babfőzelék odakozmált

 20210523 Pünkösd Vasárnap

10 órakor kor ébredtem.

Odakint 13° C van és még eső is várható. 

A reggeli előtt még a távolból próbálok segíteni Emőkének a bútorok elszállíttatásában Zsember úrtól a Nagyszeben térre. 

Sikerült átutalnom T. Sanyinak a támogatást.

A reggelre ma Frühstück helyett Spätstück került az asztalra.

Délutánra nagyon dörög az ég alja és jön még egy kis aranyat érő eső. 

Este hatkor odatettem fóni a babot. Egy hagynás, fokhagmás rántás kerül bele, no meg só, babérlevél és kolbász. valamint  egy kis citromlé.  

Amíg a bab fő, addig átnézem az SCA €uró hozamát, ami biztatóan alakul. A terv az, hogy mire Magyarországot is eléri a Forint  >  €uró fizetőeszköz váltás (kb. 2015), addigra ne legyek a váltásnak teljesen a kiszolgáltatottja. Ez mostanra a rendszeres € takarékoskodásnak és az SCA-ban kivételesen magas € kamatoknak (5,25 % / év) köszönhetően egészen jól néz ki.

A szakácsmesterségnek vannak sikerei és kudarcai. Ez a mai babfőzelék a kudarcok közé sorolódik. Még le sem főtt a leve, még meg sem puhult a bab és máris odakozmált. Persze a szakács védelmében lehet azt mondani, hogy ebben  a lábos volt  a bűnös, miért nem volt teflon bevonata. Szerintem pedig én voltam a ludas, mert a rántást csak a legvégén kellett volna belekeverni.







   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése