2021. február 5., péntek

Palacsinta

20210205 péntek

Délig sikerült lustálkodnom. A házban kellemes 20,5 fok van. Még három hónap és már úszhatok napi fél órát a Dunában.

A Béla által javasolt Digi Dömsödön keresztül megrendeltem egy Telekom vezetékes Internet szolgáltatást 150 Mbps 6.500.-/hó áron. Sok TV csatorna van benne, ami engem vajmi keveset érdekel. 

Délben megsütöttem egy darab kolbászt és egy felkarikázott krumplit.

Kis francia duolingó után Andi előnye 558 XP.

Estére megkívántam valami édeset. Gondoltam sütök néhány baracklekváros, diós palacsintát. A diók feltörésével, a darálással és a baracklekvár bekeverésével még nem volt semmi gond. Még a liszt, tojás, tej, vaniliás cukor turmixolása is ment. De amikor a sütés kezdődött, az már nem ment olyan bravúrosan, mint 40 évvel ezelótt, amikor Klaus Beier NDK-s mérnök kollégám a feleségével Magyarországon, pontosabban a Balatonon nyaraltak és szerény otthonomba meghívtam őket palacsintázkodni. 

Akkor bemutattam, hogyan lehet a palacsintát a serpenyőben feldobva a másik oldalára fordítani. Ma ez már nekem csak úgy megy (mint annyi más), hogy előbb átcsúsztatom egy másik tányérba és onnan ráfordítom  vissza a serpenyőbe.  Megtöltve a baracklekváros dióval és megszórva porcukorral mennyei lett. 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése