2019. március 16., szombat

Tejfölös bableves füstölt csülökkel és csipetkével


20190316 szombat

Természetesen piac.
Esztikénél egy doboz kapirgálós tojás és fűszerezett túró Emőkének.
A kolbászosnál egy 1 kg-os füstölt csülök a tervezett bableveshez. Természetesen kell még bele fehérrépa és sárgarépa. 

A dabi vegyesboltban  1 kg kenyér és egy nagy doboz tejföl.
Most kivételesen nem felejtettem el magunkkal vinni a 8 kiürült szódásüveget sem.

Amint hazaértünk feltettem a füstölt csülköt és a babot főni, a többi az ráér.

Reggelire felbontottam egy üveg ruszlit. Áronnak nem tetszett az ötlet. Ő szívesen maradt volna a zsírban tocsogó tíz tojásos rántottája mellett, de én meg azt szeretném, ha változatosan étkezne. Fel is ajánlottam neki, hogy ha a felszolgált ruszli nem tetszik, dobja ki a WC-be és készítsen magának amit akar.

Az egész napi  elfoglaltságom súlypontját a hűtószekrény kitakarítása jelentette. Minden polc és minden rekesz teljes elmosásra került. Közben persze néhány régóta tárolt étel is  áldozatául esett a nagytakarításnak.

Áron azt mondta, hogy ő azért nem tud segíteni, mert ő pihenni jön le Dömsödre, nem dolgozni.

Ideje lett, hogy a megpuhult csülök és bab mellé bekerüljenek a zöldségek (sárgarépa , a fehérrépa, a vöröshagyma,  a fokhagyma és a fűszerek és néhány szem krumpli).

Közben meghívtam a Pop/Pintér családot, hogy egy óra múlva tálalunk, kóstolják meg a főztömet.
a leves legmunkásabb része, amikor már nem csak bele kell dobálni a hozzávalókat, hanem el is kell készíteni, ez a csipetke, (liszt, tojás, egy csipetnyi só és egy korty tej).
A zubogó levesbe beleszaggattam és szóltam Áronnak, hogy tálalhat.
Egy evőkanálnyi tejföl került a tetejére, nagyon finom lett.
    
Mielőtt lepihentünk, még felkötöttem az autót az éjszakai töltőre.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése