2019. március 4., hétfő

Tüdőgondozó és Áron sífelszerelése


20190304 hétfő

Mire felébredtem Áron már elindult a suliba.

Kényelmesen megreggeliztem, majd levittem egyelőre csak az egyik mágneses síléctartó talpat, hogy megállapítsam, hogy az autó tetőlemeze egyáltalán acéllemez vagy műanyag-e. Nagy örömömre acéllemez.  Ezt a talpat már vissza se vittem, inkább lehoztam hozzá a másikat is és felszereltem a Áron síléceit.

½ 2 környékén  elvittem  Zentai úrhoz. Elég gyorsan végzett a tőle kölcsönzött sícipőhöz állítással. Előre kifizettem a kölcsönzési díjat. Bepakoltam mindent (sícipő, bukósisak, síbotok) az autóba, a síléceket pedig rögzítettem a mágneses tartóba és indultam vissza Gazdagrétre.

Mindent kipakoltam és indultam a Tüdőgondozóba. Hiába volt ½ 3-ra időpontom 4 és fél óra múlva kerültem sorra. A nővér többször kijött és nagyon kedvesen, nagyon udvariasan elnézést és türelmet kért mindenkitől, de olyan nagy pulmonológus hiányuk van, hogy aki még van a páston, azok napi 16 órát dolgoznak, hogy megpróbálják pótolni az orvoshiányt.

Számomra az a jó hír, hogy a „röggönyön” talált foltok ellenére nincs komoly probléma.

Egy hónappal ezelőtt egy kommentben bevallottam, hogy én ehhez annyira nem értek és, hogyha megkérnének, hogy az egészségügyben ezt a már országos méretű anomáliát oldjam meg, nem tudnék vele mit kezdeni. Maximum azt tudnám tanácsolni az illetékeseknek, hogy emeljék fel az orvosok fizetését, az talán megállítja a KSH szerinti folyamatos kivándorlást, mert az mégsem tartható,hogy a Magyarországi orvosok átlag keresete nem éri  el az egyes nyugat-Európai országokban folyósított munkanélküli segély mértékét.

Azt nem tudom, hogy valaki meghallotta-e ezt az egyszerű tanácsomat, de ma azt  hallottam a Kossuth rádióban, hogy a kormány azt tervezi, hogy az Egészségügyben dolgozók bérét az ágazatban uralkodó állapotok tarthatatlansága miatt 2-3-4-szeresére fogják emelni. Csak azt nem értem, miért kellett erre ennyi évet várni, amíg a fél orvostársadalom elhagyja az országot.

Vacsorára fedő alatt megsütöttem  két nagy csirkecombot és azt tálaltam fel a maradék káposztás cvekkedlivel.

Áron feltette a régi sícipőit a Vaterára, megnyugodott, hogy az apukája minden egyebet elintézett, készítette a csomagjait és a szendvicseket a holnapi indulásra.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése