2019. április 20., szombat

Füstölt csülkös bableves


20190420 szombat

Reggel megkérdeztem Áront, hogy van-e kedve a piacra jönni velem. A kérdés felesleges volt.
Esztikénél megvettem a Lánynak a fokhagymás túrót. A kolbászosnál egy nagy füstölt csülköt és egy zacskó tarkababot. 

Vettem még két paradicsompalántát és egy kisdoboz félkész!! kőrözöttet. Azt én még fel szoktam javítani lilahagymával, fokhagymával, köménymaggal, olvasztott margarinnal és kemény tojással.

A vegyesboltban kerestem egy nagy rozsdamentes fazekat, de végül rábeszéltek egy túl nagyra (12 l), azzal, hogy abba is lehet keveset tenni.

Vettem még egy üveg vegyes virágmézet és egy kis üveg locsoló kölnit.

Ahogy hazaértem rájöttem, hogy elfelejtettem venni leveszöldséget.

Feltettem az fazékba a csülköt főni és visszamentem a piacra. Bár a rádióban hallottam, hogy az aszályos év miatt drágulni fognak a zöldségek, gyümölcsök, de azért kicsit meglepődtem, amikor a leveszöldségért 1050.- forintot kértek.

Bénihez is átmentem, hogy elpanaszoljam, hová tartanak az árak, de ő csak konyakkal és sörrel tudott vigasztalni.

Később áthozott egy műanyag cserépben kikelt karalábé magokat, aminek nagyon örültem, bár tudtam, hogy az előnevelőbe szétültetéssel csak újabb munkám lesz.

Megerősödött bennem a tudat, hogy a konyhakertet fenn kell tartani.

Megpucoltam a zöldségeket és beletettem a fövő csülök mellé, majd kimentem a kertbe és elültettem, megkaróztam a két paradicsompalántát.

Közben Áron készített valami reggeli félét. (12 óra van!)

Átvittem Gabikához a fedőt, amit Gazdagrétről hoztam, mert amit korábban hoztam neki, arról közölte, hogy az nem az övé volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése