2020. április 26., vasárnap

Locsolás

20200426 vasárnap

Számomra csak kilenckor, de verőfényes napsütéssel kezdődik a nap.

Sikeresen átjött a Gábor küldte film. (Holdkórosok 1978.) Még nem néztem meg, mert előbb el kell mennem néhány dologért a Dobos ABC-be.

A napsütésben  még egy kicsit igazítok a lenyírt füvön.

Hiába van az e-roller feltöltve, ez nem igazán az én járművem.

Odaérve veszek néhány dolgot (tej, kenyér, újhagyma, császárszalonna. kristálycukor, méz, unikum, sör).

Se az oda-, se a visszaút nem volt egy élmény-teli menet.

Hazaérve elkészítettem a reggelit. A kenyérszeletek pirításánál nagyon oda kellett figyeljek, hogy a party-grillben oda ne égessem. A tejföl már kifogyóban van, azért ha vékonyan is, de jutott egy kevés a pirítósra. Erre került a sült császárszalonna és mellé újhagyma és csípős paprika. A tejeskávé már csak hab a tortán.

A fárasztó beszerzés és reggeli után kicsit lepihenek és belenézek a neten bejövő információkba.

Néhány levelet megválaszolok, majd kimegyek és megnézem vannak-e teendőim a Középső úti "Vörös Csillag" mintagazdaságban.

Hát volt. Ahhoz, hogy Emőke telkén a friss veteményesét alaposan meglocsoljam a kerítéshez közelebb kellett telepítenem a locsolótömlő dobot, onnan átvetni a tömlőt és a pisztolyt. Ehhez időnként át kellett oda-vissza ballagni az én kertemből az ő kertjébe.

Ha lett volna mellettem egy minimum hat éves gyerek, aki közben segít, akkor ez az egész ceremónia két óra helyett 1/2 óra alatt lezajlott volna, de végül az egész locsolás sikerült.
Ha az ültetés során kettőnknek (de legalább nekem, aki szerint kétszer olyan idős és kétszer bölcsebb vagyok, mint Emőke) lett volna annyi eszünk, hogy két karót (ettől-eddig) levertünk volna, akkor ma pontosabban tudtam volna, hol kell locsolni.

Utána megtörtént a tömlődob visszatelepítése és a saját kertemben is elvégeztem a paradicsom palánták locsolását.

A megérdemelt munka jutalma egy kupica unikum, császárszalonna kenyérrel, paprikával és hagymával, utána egy pohár sör.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése