2020. április 18., szombat

Piac

20200418 szombat

"Ha kedd, akkor az Belgium", ez volt az egykori film címe. Mára ez nálam úgy változott: "Ha szombat, akkor az piac."

Már majdnem 9 óra lett, amikor elindultam.

A piac nyitva van, de szinte semmi nincs. Egyedül Esztike állja a sarat. Vettem is nála két liter tejet.

Egyetlen egy ember volt, aki palántákat árult, Nála vettem 6 paradicsom palántát, a szokásos 50-100 forint helyett poharanként 250.- forintért. Hirtelen mindenki a koronavírus vámszedőivé vált.

A zöldségesnél vettem egy nagyobbacska karfiolt, meg egy fej fokhagymát, de azt már ki se tudtam fizetni, mert ott hitelkártyát nem fogadtak el. Az összes készpénzemet kiraktam és a hiányzó pár forintot egy vevő egészítette ki. 

Tibinél kifizettem a tegnapi hitelemet és vettem nála egy üveg Unicumot, mert nála lehetett kártyával fizetni.

Hazafele megálltam Gulyáséknál és koldultam néhány palántát. Judit még tök magokat is adott a megfelelő használati (ültetési) utasítással együtt.

A bázison feltettem a tejet egy jénai tálban forralni ás a karfiolt levelekre, rózsákra szedve egylábasban főni.

Megreggeliztem, majd elővettem a notebookot. A koronavírus még mindig lehangoló.

A felforrt tej egy palackban a hűtőbe került. A jénai tálat elmosogattam és ebbe került a megfőtt karfiol apróra vagdalt sonkadarabokkal, egy pár kocka margarinnal és megszórva saját reszelésű prézlivel a légkeveréses sütőbe és ezzel még nem fejeződött be a tánc. A  150 C fokon egy órát sült rakott karfiol kapott még a tetejére 0,5 liter tejfölt, amiben főtt gyömbér és újhagyma darabkák landoltak és egy újabb prézli rászórást, de most már csak felső meleget kapnak a sütőben.

Titkon azt remélem, hogy Áron és Emőke holnap lejönnek Dömsödre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése