2014. december 21., vasárnap

A tűzőkulcs jól szuperál

Áron sokáig lustálkodik az ágyban. Nóra nagyi hajlandó ugyan felkelni, de nagyon sokáig készülődik. Amikor már majdnem teljesen megpuhult belekockáztam néhány szem krumplit felkockázva a fővő köröm közé. Csak egy legény van talpon a vidéken, az én vagyok. Készítem a terülj-terülj asztalka elnevezésű reggelit. Áron bundás kenyeret rendel, nagyi azt mondja, hogy majd azt fogja enni, amit kap. 10 órára befejezzük a főúri reggelit. Áron még meglep minket egy-egy kávéval. Egy nagy lábosban odateszem a dinsztelt hagymára a köröm pörköltöt főni. Megjelenik Feri bácsi, aki ráhegesztette a tűzőkulcsra a hajtókart. A kicsavarozni valót egy kicsit megküldjük WD 40-nel és rápróbáljuk az új szerszámot. Első mozdulatra nyílik. Nagy az öröm, nagy a siker. Feri bácsival beülünk az autóba és elmegyünk a helyi benzinkúthoz 1:20-as keverékért a motoros kapához. A keverék kútnál kifogyott az üzemanyag. Nem baj, veszünk 4 liter 95-ös benzint és majd otthon belekeverünk 2 dcl motor olajat. Kicsit beszélgetünk az új elektromos autókról, meg Gabikával a neki kényelmetlen egészségügyi szolgáltatásokról, miközben kávézgatunk. Egyszer csak felugrom, "Te jó Isten", a körömpörkölt és már el is indulok haza. Szerencsére a körömpörkölt még nem égett oda és nagyon jól alakul. A nagyival meghámozunk 5 szem krumplit és azt is beleteszem a körmök közé. Későn ebédeltünk, de nagyon finom volt. Délután rávettem a csapatot, hogy tegyünk egy komolyabb sétát. Áron biciklivel jött, mert úgy hamarabb tud visszaülni a számítógép elé. Mi a Nóra nagyival egy jó másfél órás sétát tettünk. Este megnéztük az X-Fatort, de a finálé előtt már feladtam és lefeküdtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése