2014. december 20., szombat

Nóra nagyit is kényeztetjük

Nyolc óra után ébredtünk. Dömsödön ez a lustálkodás szokásos. Áron feladata volt, noszogatni a nagyit, hogy ő is keljen fel, öltözzön és induljunk piacra. Hát ez ugyan nem ment valami gyorsan. 1/4 10 lett mire el tudtunk indulni. Azzal kezdtük, hogy Áron bement a Dabi Vegyes Boltba a nekünk félretett fél kárpát kenyérért és még egy kis sajtot is vett. A nagy piacozás még inkább lelassította a bevásárlásunkat. Vettünk sokfélét a kolbászosnál (csirke fartő, csirkeszárnyak, sütni való hurka, kolbász, száraz kolbász, egy doboz tojás). Vettünk még hordós káposztát és friss tejet. Utána ketté váltunk. Én a CBA-ba vettem az irányt és ott ruszlit vásároltam, Nóra nagyit és Áront pedig elküldtem a henteshez, hogy vegyenek 3 sertés körmöt és egy kevés csirkemájat a zöldséges csirkehúslevesbe. Nem felejtettük el Mannát sem, mert neki is vettünk macskakaját. Amikor már úgy tűnt, hogy mindent megvettünk ami a Nóra nagyi kényeztetéséhez szükséges, akkor hazamentünk készíteni a reggelit. Útközben még megálltunk az üvegesnél, hogy a hisztinél kitört üveg javítására időpontot egyeztessünk. Áron nagy szerepet vállalt a reggeli készítésében. A rántottája hibátlan volt. Rám csak a terítést bízta és azt, hogy a kefirt és a ruszlit én tálaljam fel. A késő délelőtti reggelivel mindenki nagyon meg volt elégedve. Átmentem Gabikáékhoz, hogy még egyszer pontosítsam a hordós káposztával készített korhely leves elkészítésének módját. Bár Feri bácsi nem volt éppen otthon, de kértem, hogy amikor megjön, jöjjön át segíteni nekem, hogy a kitört üvegű ajtót le tudjuk hozni az autó csomagtartójára. Itthon elkezdtem felszerelni a csomagtartót, hogy mire Feri átjön, erre már ne kelljen várakoznia. Odatettem a csirkeaprólék levest és mire megjelent Feri bácsi már zubogott a fazékban. Feri bácsival nagy nehezen lehoztuk az ajtót az emeletről és feltettük a csomagtartóra. Az üveges(né) felírta a telefonszámomat. Most, hogy ma már nem kell autóba ülnöm, Ferivel és Nóra nagyival megittunk egy-egy unicumot. Feri is leellenőrizte, hogy a speciál szerszám rámegy-e a fűtőbetét nagy 65 mm-es anyájára és magával vitte a maradék laposvasat, hogy azt hegessze fel forgató fogantyúnak. Nóra nagyi segített megpucolni a zöldségeket a levesbe, ami azután, hogy belekerültek a zöldségek és a csirkemáj már hamarosan elkészült. Még Áronnak is ízlett, pedig ő nem nagy leves imádó. Áron szinte egész nap skype-ol, illetve online társasjátékot játszik egy számomra ismeretlen fiúval, aki 16 éves, volt olyan kegyes, hogy leereszkedett hozzánk egy kicsit zongorázni. Manna nagyon jól érzi magát. Egész nap ki-be járkál, illetve csak akkor jön be, amikor enni szeretne. Érdekes módon megette azokat a nyers csirke cupákokat is, amiket a májról és a zuzáról vágtam le. Délután még felvittem a lepréselt bélyegeket és bemutatót tartottam azok szortírozásáról. S, ha már ott voltunk a bélyegező szobában, akkor minden dicsekvés helyett begyújtottam a kis kályhába, hogy a nagyit azzal is elkápráztassam. Vacsorára kivettem a mélyhűtőből egy kisebb darabot a sütni való kolbászból, a májas- és a véres hurkából, megsütve egy kevés hordós káposztával tálaltam. Utána megnéztem az X-Faktort. Áronnak megint könyörögnöm kellett, hogy tudjon elszakadni a számítógéptől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése