2014. december 27., szombat

Vonattal Miskolcra

Nem aludtunk jól és nyolc körül fáradtan ébredtünk. Elhatároztam, hogy sehova sem fogunk sietni. Kelünk, amikor kelünk és indulunk, amikor indulunk. Nem tudunk lekésni semmit. A miskolci vonat minden óra 30-kor indul. Összecihelődtünk és két kis guruló bőrönddel, egy klaviatúrával és egy kisebb zacskóval kényelmesen felszálltunk a 8-as buszra. A keletinél egyenesen a menetjegy pénztárnál álltunk sorba, ahol kiderült, hogy a kedvezmény nem annyi, mint amennyire gondoltunk, mert a mi kedvezményes jegyünk másod osztályra szól, de azon nincs hely. Így azután meg kell fizetnünk az első osztályra szóló menetdíj különbözetét. Ezt szó nélkül leperkáltuk és két órát kényelmesen utaztunk az I. osztályon. A miskolci Tiszai pályaudvaron Péter, Peti és Kata vártak minket a BMW-vel. Kölcsönösen nagyon örültünk egymásnak. Katát (Peti szerelme) csak most ismertük meg, de első pillanatra nagyon szimpatikusnak találtuk. Otthonukban Andi nem palástolt szeretettel fogadott minket és éppen, hogy letettük a cuccainkat, máris tálalták a finom karácsonyi ebédet. Beleillesztette a korhely levest, amit egy kicsit feljavított, úgy, hogy ne legyen olyan sós és nagyon dicsérték. Péter levitt minket a pincében berendezett barkácsműhelyébe, ahol bemutatta a terepasztalt és azt, hogy miképp készülnek az egyes épületek és tereptárgyak. Péter Áront teljesen levette a lábáról. Egy óra múlva már közösen játszottak a szerelvényekkel. Andival megnéztem az angol leckéit és vettünk egy angol órát. Közösen átvizsgáltuk Péter vadi új Acer Aspire E14 notebookját, ami egy zseniális darab és csak két apró hibája volt. Az egyik, hogy sikerült 20.000.- forinttal drágábban megvennie, mint a legalacsonyabb piaci ár, a másik bibi - de ezen még lehet változtatni -, hogy Windows 8.1-es operációs rendszer fut rajta, amiről tudjuk, hogy rosszabb, mint a Windows 7. Péterrel sok technikai problémát meg tudok beszélni, ami mind a kettőnk hasznára válik. Odaadtuk az Andinak szánt karácsonyi ajándékot (Grecsó Krisztián: Megyek utánad). Este öten vittük ki Lili kutyát sétálni, ahol Péter megmutatta az általa hasznosnak tartott köhögést gátló légzés gyakorlatot. Sok-sok kupica pálinka és vacsora után későre tolódott a lefekvés. Áronra egy kissé nehezteltem, mert képes volt még este 1/4 12- kor a neten lógni.