2019. február 2., szombat

Mndenkinek ízlett a csülkös bableves


20190202 szombat

A szombati piacon Esztike pritaminos túrója, a zöldségesnél egy nagy sárga- és egy kisebb fehérrépa került a kosaramba. A kolbászosnál vettem egy kilós füstölt csülkot bableves és rőmertopfos csülök pékné módra tervvel. 

Már tegnap is kinéztem magunknak egy füstölt csülköt aTESCO-ban, de ott nem tetszett és ráadásul több mint kétszerese volt a kilónkénti ára, mint itt a kolbászosnál.

 A római tálat már kora reggel óta áztatom. A vegyesboltban vettem még egy kis tejfölt.
A szokásos piac után készítettem Áronnak egy min reggelit. Felvittem a szobájába, hogy ott folytathassa a gyógyulást.

Én az istállóból kihoztam az egyik kocsonyát és azt falatoztam reggelire.

A csülköt feltettem lassú tüzön főni. Feketebors (egész), fokhagyma és vöröshagyma került mellé.

Emőke lányom telefonált, hogy körülbelül du.kettőre érkezik. Úgy tervezem, hogy a két órakor érkező buszhoz kimegyek elé.

Itt lenne az ideje, hogy a kertben is elkezdjem a tavaszi  nagytakarítást Túl nagy a kert és kevés a dolgos kéz.

Áronnak csak nem akar lemenni a láza. Nagyon aggódom miatta.

Közben a csülök teljesen puhára főtt. Megágyaztam neki a római tálba. Megolvasztott vajon először bekerültek a zöldségek (batáta és vöröshagyma, rá a csontjáról levált csülök, majd ismét batáta,vöröshagyma és a tetejére két szelet császárhús ésígy került s sütőbe.

Emőke megérkezett. Már a buszmegállóban nagyon megörültem neki, de elpanaszoltam,  hogy Áron nem gyógyul.

Felhívtam Zoli bácsit, hogy a lányommal átmennénk, ha nem zavarjuk.

El is kezdtünk beszélgetni a telekről, de én jobbnak láttam, ha otthagyom őket, mert én a kis házat látni sem kartam belülről. 
Amíg ők beszélgettek belefőztem a bablevesbe a csipetkét.

Utána megebédeltünk. Emőke Áronnak is vitt fel egy tányér bablevest. Az ebéd mindenkinek nagyon ízlett és úgy jóllaktunk vele, hogy a rőmertopfot már ki se nyitottuk.

Emőkét még elláttam haza viendő kajákkal, majd kivittem a buszmegállóhoz és feltettem a 17:57-es buszra. Ezzel este 8 órakor fog hazaérni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése