2019. június 15., szombat

Dömsödön a sörkőr


Már 8-kor felkeltem, mivel el kellett kezdenem készülni a vendégek fogadására.

Mivel is kezdjem, ha nem avval, hogy a reggeli fürdőszobai ceremóniába beveszem a borotválkozást is.

Még egy utolsó nekifutás a vendégváró készülődésben. Miután tegnap nem jártam sikerrel, hogy valaki ma hozzon magával otthonról egy fritőzt, gondoltam, hogy mielőtt megveszem, a csirke szárnyakat még futok egy utolsó kőrt.

A piaci vegyesboltban nem találtam semmilyen ehhez való alkalmatosságot, jött a Gazdabolt, de ott sem volt sütőedény. Végül a Szépséghibás boltban találtam egyet, aminek olajba merülő rácsa volt. 9.990.- Ez megtetszett és rögtön mentem is a Takarékba felvenni némi készpénzt.

Amikor már meglett a merülő rácsos olajsütő, bátrabban állítottam be a henteshez azzal, hogy kérek 10 személynek elegendő csirkeszárnyat.  Ott helyben még vettem néhány fűszert és egy kis üveg csípős paprikakrémet.

Már 11 óra előtt nagy örömömre elkezdtek szállingózni a vendégeim. Hamarosan sor kerülhetett egy welcome drinkre.

Mindenki a segítségemre sietett, hogy a kúp alatti kuplerájból egy fogadóképes helyet alakítsunk ki.

Már éppen kezdtem volna hozzákészülődni a csirke szárnyak darabolásához és a lisztben való beforgatásához, amikor tömeges javaslattal árasztottak el, hogy hagyjam a csudába a főzést-sütést, inkább menjünk el egy közeli étterembe. Ettől nagyon kétségbeestem, hogy akkor hiába volt minden készülődésem, de szerencsémre Béla megsajnált és mellém szegődött. Ettől azután maradtunk.
Az első adag csirke szárny bekerült az új olajsütőbe.

A munka mellett a pálinkázás folytatódott.

Miközben elkezdtem összeállítani a buffallóihoz a paradicsomos szószt (került bele sör, só, őrölt bors, méz, unikum és sok gerezd kipréselt fokhagyma comme il faut), a lányoknak kiadtam a feladatot, hogy a görög salátához darabolják fel a paprikát, paradicsomot és két fej vöröshagymát. Sajnos a nagy uborka se egyben, se feldarabolva nem került a tálba, mert sehol nem találtam.

Az időközben ropogósra sült első adag csirke szárny a forró kellően fűszerezett paradicsomos szószban megmártózva bekerült a 180  ͦC-ra előmelegített sütőbe.

A görögsalátához karmesterként vittem ki sok felkockázott feta sajtot, egy üveg fekete olíva bogyót, oregánót, citromlevet és egy kevés olíva olajat.

Kiadtam a lányoknak megkeverésre a kéksajt mártást (márványsajt, őrölt bors, tejföl, majonéz)
Nemsokára kikerült a placcra az első adag elkészült csirke szárny is. Mindenki ráugrott, de szerencsére, mielőtt elfogyott volna, már érkezett a második adag és utána folyamatosan.
Közben a pálinkát átváltottuk sörre.

A nagy evés-ivás után minden fiú meglátogatta a Dunát.

Amikor búcsúzásra került a sor, mindenkinek egyenként megköszöntem, hogy hosszú szünet után ismét itt voltak, mert ezzel nekem egy nagyon kellemes napot szereztek.

Már nem olyan erősen, de még sütött a nap, úgyhogy úsztam még egy nagyot.

Mire visszaértem, várt Áron üzenete, hogy ha Dömsödön vagyok, akkor  hétfőn lejönne és hozná Mannát is. Ez visszamenőleg is bearanyozta a napomat. 

Amikor már eltűnt a nap a horizonton, adtam a konyhakertnek egy nagy locsolást.     



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése