2019. június 27., csütörtök

fő a lekvár


Áront próbáltam lecsalni, reggelizni, de ő még inkább pihenni szeretne, így egyedül reggeliztem.

Utánanéztem a lekvárkészítés fortélyainak, elgurultam kristálycukorért és citromsav porért.

Az összes barack bekerült a legnagyobb fazékba, hogy ázzon a citromsavas hideg vízben. 

Közben feltettem főni a nagy lábosban kb. négy liter vizet 30 dkg cukorral.

Elindultam úszni. Áront is hívtam, de neki nem volt kedve velem tartani. A Duna vize talán most a legalkalmasabb, legkellemesebb az úszásra.

Amikor visszatértem, kezdődhetett az igazi lekvárkészítés.

Először jön a barack kettévágása, majd a mag eltávolítása, hámozás és mehet bele a forró cukros vízbe. Lassú hosszú rotyogtatás 1-es fokozaton.

Áron közben ebédre készített egy tejszínes csirkemell kaját krumplipürével. Nagyon finom lett.

Délután felajánlottam két lehetőséget: vagy most indulunk haza, vagy holnap reggel legkésőbb 7:00 –kor, mert nekem 9-re van időpontom az MR-re. Áron a holnapra szavazott.

Nagyon későn este még az 1.es fokozatot is lekapcsoltam a lekvár alól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése