2013. február 12., kedd

Taxi Driver

Reggel Áronnak még fél nyolcig sem sikerült, nemhogy elindulni, de felöltözni sem. Közölte, hogy nem találja ott a tornazsákját, ahova tegnap letette. Ráadásul, ha meglesz, akkor is egy vizes farmer van benne. A sportzsák nagy nehezen előkerült és Áron nyolc előtt tíz perccel el tudott indulni a suliba. Német gyakorlásra először csak Olivér és Bálint érkeztek, de ők 4 óra előtt tíz perccel. Javában teregettem a leáztatott bélyegeket és tudtam, hogy a teregetéssel végezni tudok négyig, de a lepréseléssel nem. Arra gondoltam, hogy mi lenne ha ma én nem az asztalnál ülve osztanám az igét, hanem rakodnám a nyirkos bélyegeket a könyvekbe és közben társalognánk, természetesen németül.
Áron szokása szerint elkésett és csak négy után öt perccel érkezett haza. Olyankor, ha nincs kire fognia a késését, elintézi egy halk bocsánat kéréssel.
Miután most tanulták a befejezett jelen elnevezésű múltidőt, gondoltam az lenne a legjobb, ha elmeséltetném velük, hogy mi volt tegnap. Kezdjék a felébredéssel és fejezzék be az esti elalvással. Mind a négyen nagyon élveztük a dolgot. Ők főleg azt, hogy végre nem szavakat és nyelvtani szabályokat magolunk, hanem társalgunk németül.
A gyakorlás után a fiúk játszottak, én pedig nekiálltam a tegnap vásárolt lazacgerincet a mélyhűtésre előkészíteni. Lepucolás, a fölöslegek eltávolítása, darabolás, mosás, sózás, megszórása kaporral, mustározás  és egyenként becsomagolása alufóliába. Már majdnem teljesen készen voltam, amikor Laci megjött a fiúkért.  Kíváncsian nézte, hogy mit teszek, ezért becsomagoltam neki is három szeletet és elmondtam, miként kell azt szakszerűen megsütni.
Áron szeretett volna felmenni az Ilihez és ott aludni. Két feltételhez kötöttem. Legyen rendben a szobája és a táskája, amit le is ellenőriztem és, hogy reggel 1/4 8-ra érjen le.
Közben hazaért Möci és felment készülődni az induláshoz. Negyed nyolc után fel is szálltunk a 8-asra, hogy kezdésre odaérjünk a filmklubba. Pár perc séta. A kezdés előtt még rendeltem egy pizzát és két sört, de a pizzáért már csak Emő ment le. Laciék már bent ültek a nézőtéren és szerencsére nekünk is foglaltak helyet.
Scorsese rendezte 1976-esTaxi Driver c. film volt a program Robert De Niro főszereplésével. A másfél órás film ehetőbb volt, mint a többi Scorsese film és nekem teszett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése