2018. december 24., hétfő

Karácsony

Karácsony



20181224 hétfő

Karácsony reggelre ébredve először felvittem G. Zoliéknak két tányér kocsonyát vélhetőleg a tőlük kölcsönbe kapott tányérokban, hogy azon is túl legyünk.
Nem dermedt olyan keményre, mint szokott. Lehet, hogy kevés volt benne a bőrke, vagy egy csipettel több a só. No meg az idő is melegebb, mint ilyenkor szokott. Kicsi pirospaprikát szórtam rá  és vittem.

Erzsike nyitott ajtót. „Boldog Karácsonyt” és átadtam a tálcát. Nagyon köszönte.

Nem telt bele több, mint ¼ óra és Zoli hozta vissza a tálcát, rajta egy csomó finom süteménnyel.
11 óra fele Emőke megjelent és eligazította Áront az ünnepi rendcsinálást illetően.

Évának is szerettem volna vinni két tányér kocsonyát, de nem tudtam, mert éppen indulatban voltak az unokájához.

Most nagy lélegzetet veszek és elkezdem készíteni a rántott halat tejfölös-túróscsuszával. All that blow-out  (Nagy zabálás).

A ponty szeletek fűszerezése (só,bors, halak fűszer), utána a paprikás liszt, tojás és prézli. Áron tanácsára a bepanírozott halszeletek parkolópályára kerültek és majd csak Emőke és András várható érkezése előtt ¼ órával kezdődik a kisütésük.

Ülőmunka következik, amibe se Áront, se Emőkét nem sikerül belevonnom. A szaloncukrokat kellett párosával összekötnöm, hogy felakaszthatók legyenek a karácsonyfára.

A mosogatógép közben több műszakban dolgozik.

R.Miki hívott, hogy a tartozását, amit legkésőbb karácsonyig ígért megadni, arra kért haladékot január végéig. Ez a legkevesebb, amit karácsonyra nekik adhatok.
   
Az elővacsora, amit Emőke készített, narancsos vörösboros kacsasült édesburgonyával, nagyon finom volt. Közben szólt a karácsnyi zene és egy kis karácsonyi csokor gyertyája égett az asztalon.

Miután a házban gondolják, tudják és látják, hogy éhezünk!!!, Ili hívott,hogy menjek fől és vigyek egy lábast, mert szeretne adni töltött káposztát. Fent már megtoldotta egy nagy doboz gyümölcssalátával.

Mire leértem, Áron mondta, hogy itt volt Kati néni (ő a gondnok) és hozott egy jénaiban halászlét, meg két szem süteményt. Minket itt mindenki szeret és ez jó érzés.

 Odatettem a túróscsusza tésztáját főni és amíg az főtt, megpirítottam a kis császárszalonna darabokat és összekevertem a tehéntúrót a tejföllel.

Átjött Emőke. Andrást ne vájuk, mert csak később jön. Elkezdődött a hal sütése és újból a terítés.

 Megkezdődhetett a blow-out (a nagy zabálás). Bár minden nagyon finom volt, szinte egyikünk se tudta megenni a kiszedett adagot, azt el kellett tenni a hűtőbe.

Az ajándékok kiosztására már teli hassal került sor.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése