2014. január 21., kedd

Vendégek jönnek vacsorára

Későn ébredtem, mert Möci okvetlenül szeretett volna megbeszélni valamit éjjel fél három és három között.

Délelőtt megvívtam a csatámat az elektromos kazán ügyben. Az eladó ugyanis ragaszkodott valamilyen beszállítói áremelés miatt ármódosításhoz, én meg megpróbáltam hangsúlyozni, hogy a honlapjukon szereplő ár megfelel egy "vizuális szerződésnek". Azt az érvet nem akceptáltam, hogy ezt a megrendelésemet még nem igazolták vissza, sőt egy óra múlva felhívtam őket azzal, hogy időközben beszéltem a Fogyasztó Védelmi hatósággal - ami persze nem volt igaz - és ők úgy tájékoztattak, hogy a honlapon megjelent ár már mérvadó egy vitás esetben. Erre változtattak a stratégián és közölték, hogy vissza fognak hívni, de előbb kérnek a nagykereskedőtől a számomra egy egyedi árat. Vissza is hívtak és közölték, hogy akkor rendben van az eredeti ár.

A nap további része az esti vendéglátás előkészületeivel telt. Möci rendelt, én meg mentem a CBA-ba beszerezni. Az első etap csirkecombokról, csirkeszárnyakról, gombáról és csípős paprikáról, lisztről és réteslapról szólt.

Később elindultam az akkukért és egy részét vittem a Hollakohoz. Mire elszámoltam Nagy úrral és ahogyan folytak a vacsora előkészületei újabb rendelés érkezett, hogy hozzak lisztet, juhtúrót, porcukrot, gombát és egyebeket a TESCO-ból.

Közben persze Möci is hozott a Regős utcai savanyúságostól céklát és kovászos uborkát. Möci semmit nem kockáztatott, csak  a tutira ment. A csirkepörköltet teljesen egyedül készítette. Kicsit ugyan csípősre sikeredett, de közben Áronnal megbeszélték, hogy néhány szem gomba jót tenne a csípősség csökkentésére.

A juhtúrós, kapros nokedlit Möci kavarta, de végül nekem jutott a feladat, hogy beleszaggassam a zubogó vízbe. Az igaz, hogy egyikünk se tett a vízbe sót, mert elfelejtettük, de majd a pörkölttel finom lesz.

Megterítettük a keresztbe fordított asztalt és amíg a sütőben még sült a vargabéles mindent előkészítettünk.

A nagy sürgés-forgás közepette elsőnek Tamás érkezett és már el volt ájulva a konyhai illatoktól. Amikor Laci és Fruzsina is megjött egy welcome drink-kel kezdtünk, majd felvittük őket Möci stúdiójába, hogy lássák a rajzait. Ott eddig még sose voltak, így nem csak a rajzok, hanem Möci lakása is tetszett nekik.

Amikor vissza jöttünk kezdődött a vacsora. Fruzsina és Laci egyik ámulatból a másikba estek és nem győzték dicsérni a főztünket.

Később E. Laci is megérkezett, de ő már nem vehetett részt a tárlatvezetésen, mert mi már javában ettünk - ittunk.

Áron nagyon diszkréten kivált a társaságból és elment lefeküdni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése