2014. november 20., csütörtök

A Balkán az Astóriáig tart

Már a reggel is nagyon sűrű. Amikor Áron nagy nehezen elindult elindítottam a nagymosást. Reggeli után levittem a Mannát a kutyafuttatóra és hoztam a CBA-ból egy liter friss tejet. A Mannával egyébként olyan furcsa dolog történt, amit csak azért mesélek el vonakodva, mert nem szeretném, ha a hitetlen Tamások azzal vádolnának, hogy a fantáziám gyorsabban pörög, mint a valóság. Ugyanis, amikor a kutyafuttatón az ölemből letettem a fűre, először 5-6 méterre elment, majd bemutatta, hogy milyen gyorsan tud felfutni egy fára és amikor lejött, csak kérdeztem, hogy Manna, el sem búcsúzol? Ekkor odajött, megsimogattam és már futott is tova. Nagy lélegzetet vettem, összeraktam és elküldtem a NAV számára szükséges dokumentumokat, ami az új kütyü vámkezeléséhez szükséges. Kiteregetés után még felhoztam Emőke ebédjét és elindultam a Nagydiófa utcai boltba Adriék 32 GB-s micro SD kártyájukért, mivel értesítettek, hogy az megérkezett. Nem fogadtak el hitelkártyát, csak készpénzt, ezért elindultam, hogy keressek egy ATM-et. Ami ezután következett, az szinte hihetetlen. Európa szívében Magyarországon, annak is a fővárosában Budapesten, a város közepén az Astóriánál vagyunk. Tíz perc alatt odaértem. Az első állomás az EVOBANK (korábbi nevén: Hanwha Bank Magyarország Zrt.) újonnan megnyílt fiókja. 2014-ben!! Nekik nincs ATM-jük. Nem baj, mert mellette van a Magnetbank új fiókja és van ATM-jük. Kártya betesz, PIN kód, a kért összeg 10.000.- Ft. "Elnézést kérünk a tranzakció technikai akadályok miatt nem végezhető el." Bemegyek a fiókba és az ügyintézővel kedvesen és a kölcsönös udvariasság jegyében elbeszélgetünk, hogy ilyenkor mi a teendő. Közben megjön a CitiBank SMS értesítése, hogy a számlámat beterhelték 10.000 forinttal, amit egy perccel ezelőtt (nem) vettem fel. Az a hölgy javaslata, hogy mind a két bank felé forduljak írásos panasszal. Nekem jobb javaslatom van: Átadom a hitelkártyámat és közlöm, addig innen nem mozdulok el, amíg ezt a meg nem kapott 10.000.- forintos terhelést nem törölteti az egyszámlámról. Na erre nagy telefonálásba kezd és öt perc múlva megjön az újabb SMS, hogy az összeget jóváírták. A hölgy újabb javaslata, hogy próbálkozzak a mellettük lévő KDB bank ATM-jével. Megköszöntem a segítségét és mentem a KDB bankfiók ATM-jéhez. Kártya betesz. Sajnáljuk, ezt a chip kártyát a rendszerünk nem ismeri fel. Nem szabad elkeseredni, a túloldalon van egy OTP fiók. Ott végre sikerült felvenni a 10.000.- forintot. Visszamentem az SD kártyákért és ajándékba még kaptam egy Maxell fülest is. Hazafele betévedtem a CBA-ba és vettem akciós kacsaszárnyakat. Mindegyik akkora, mintha egy lóé lenne. Kemény 233.- forintomba került. Itthon azután előbb kényelmesen elfogyasztottam a halászlé ebédemet és csak utána kezdtem Adriék kártyájára az IGO telepítéséhez. Közben hazajött Áron és tőle csak annyit kértem,. hogy időben induljon el a zongora órára, hogy ne kelljen futnia, mert attól csak aggódom. El is ment a zongora órára, de egy jó és egy rossz hírrel jött haza. A zongora tanárnő megdicsérte, viszont, amikor a busz után futott, elesett és a hüvelyk ujjánál vérzett. Áron még hozott fel 3 kg krumplit, amiből krumplipürét sikerült készítenem. Este hatkor odatettem a kacsahúst a recept szerint karamelizált cukorral, narancslével és fehér borral és narancsgerezdekkel sülni, aminek végül sikerült egy kicsit odaégnie. Áron tálalt és hívta a nővérét vacsorázni, miközben én megpróbáltam eltávolítani az égett részeket a kacsáról. Amúgy nagyon finom lett a vacsora, amihez Emőke abszolválta a desszertet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése