2016. január 14., csütörtök

fekete nap

Igyekeztem időben felkelni, hogy mire Adri jön, már megreggelizve tudjam fogadni. Azért még két Duolingo belefért a reggelbe.

Adri meghozta a cuccokat, de a vadi új, operációs rendszer nélküli, u.n. meztelen Lenovo-hoz nem hozott semmit, de még DVD lemezt sem, úgy, hogy ahhoz még először le kell töltenem minden drivert.

Elindultam az okmányirodába, kiváltani az új személy igazolványt. Egészen addig nem volt probléma, amíg nem akarták felvenni az ujjlenyomatomat. Az én ujjaim olyan kopottak, hogy ez már nem ment. Hiába a 77 év alatt volt módja elkopni. Hogyan fogok én bankot rabolni, ha még ujjlenyomatot sem tudok hagyni magam után? J

Amikor hazajöttem, nem találtam sehol Mannát. Vagy elcsavargott, vagy Emőke lement érte betegen és már felvitte.

Elkészítettem az Adri navigációs SD kártyáján a térképek frissítését. Nagyon ráfért, mert legtöbbje 2009-es volt. Megírtam hozzá a tesztelési utasítást.

Az ebédhez vettem egy új zellert, mert megkívántam egy tárkonyos ragulevest, persze nem olyan macerásan elkészítve, ahogy az a receptkönyvemben van leírva, csak hamisan. A zacskós levest, csak egy felkockázott sárgarépával, feldarabolt zellerlevéllel és a grillcsirke felaprózott mellehúsával próbáltam feljavítani. Nagyon finom lett. 

Áron hazaért ½ 3- kor. Neki is kínáltam a levest, de ő inkább azonnal leült játszani a számítógépen. Egyelőre csak én izgulok azon, hogyan fog sikerülni szombaton az írásbeli felvétel.

Letöltöttem a Windows 7-hez található drivereket.

Pihenés gyanánt sikerült elvesztenem egy sakkpartit, miközben egyfolytában azon idegeskedtem, hogy Áron órák óta csak az Interneten lóg és ingerülten válaszolgat, amikor arra kérem, hogy most már vegyen elő egy feladatsort és üljön le tanulni.

Hatkor végre felállt és azt mondta, hogy bemegy a szobájába tanulni. Én közben készítettem a vacsorát és fél óra múlva bementem megnézni, hogy mit csinál. Az íróasztalán nagy kupleráj, Áron pedig az ágya szélén ül és Internetezik. Közölte, hogy holnapra nem kell semmit tanulni, mert a tanárnő mondta, hogy csak három diák lesz bent és akkor inkább elviszi őket egy cukrászdába, hozzanak magukkal pénzt. Kiderült ugyanis, hogy a szülők többsége adott a gyereküknek a távollétre igazolást, hogy az egész napot a felvételire való készüléssel tölthessék. Ezen egy kicsit kiakadtam, mert én az iskola helyében úgy reagáltam volna erre a helyzetre, hogy egy magyar és egy matematika tanárt kértem volna fel, hogy az utolsó néhány napot erre fókuszálva tartsák meg.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy pár napja Áron is megkérdezte, adnék-e neki is egy ilyen igazolást, de én elleneztem.

Este hét után tudtam rávenni, hogy üljön le végre és csináljon meg egy matek feladatsort, de ebben sem volt köszönet. Nyolckor ideadta az elkészült munkát, ami sajnos nem volt 100 %-os és akkor nagyon összevesztünk, de annyira, hogy egy pár pofon is elcsattant. Nem elég, hogy a feladatsor megoldása tele volt hibával, még az én javításomat kritizálta meg nem engedhető  hangnemben.

A nagy balhénak persze Emőke is a szenvedő alanya volt, aki közben mindvégig megpróbálta a kialakult helyzetet konszolidálni


Nagyon rosszkedvűen kerültem az ágyba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése