2016. január 21., csütörtök

Nagy balhé

Azt, hogy Áron már elindult az iskolába, csak onnan tudtam meg, hogy az uzsonna zacskóját elvitte, miközben a benne lévő, gondosan megtisztított almát kivette és kitette belőle. Ez egy hülyeség, ez tiszta C-vitamin és ilyenkor januárban még az is lehet, hogy mérgező.

A reggeli utáni első program az Okmányiroda. Ugyanis kaptam tőlük egy SMS értesítést, hogy az új típusú személyazonossági igazolványomat átvehetem.

Rögvest el is indultam. Ott egy kis szervezetlenség miatt másfél órát várnom kellett, mert a sorszámkiadó automatát egy ügyintéző helyettesítette, aki sorban beírta az érkezők nevét, majd amikor felszabadult egy munkahely, akkor név szerint szólította az érkezőket. Azt is közölték, hogy erre még nem vonatkozik az év eleje érvényes illetékmentesség, de sebaj, befizettem az 1500.- Forintot (don’t cry over the spielt milk = ne bánkódj miatta) legalább megvan. 

Kérdeztem is az ügyintéző hölgytől, hogy akkor ez az új típusú személyi mi mindent vált ki, de egyszerűen válaszolt = Semmit, mert az a modul még időben nem készült el, ami a TAJ kártyát, az Adóigazoló kártyát, a lakcím kártyát és az egyebeket kiváltaná. Öntől pedig nem vettünk ujjlenyomat és egyéb biometriás adatokat, úgy hogy egyszerűen annyi, hogy amíg a korábbi Személy Azonossági igazolványa 2060-ig volt érvényes, addig ez viszont csak 2022-ig, és ha az ezzel kapcsolatos fáradtságait nem számítjuk, legalább befizethetett újabb 1500.- forintot. Szuper.

Onnan már egyenesen a SPS-be mentem. Most már csak tapasztalatszerzésre, hogy minél hatékonyabban tudjam megvívni az ellenük való fellépésemet, nem a saját érdekemben, mert a beugrató előszerződést 14 napon belül írásban vissza lehet mondani, hanem annak a sok száz idősebb, nyugdíjas érdekében. Meggyőződésem, hogy az egész szervezet csak arra szerveződött, hogy az idősebb, egészségüket féltő korosztálytól, hogyan tudnak, mindenféle hókusz-pókusszal sok millió forintot kicsalni. A szervezet nagyon jól felépített, a munkatársak túlságosan jól megfizetett emberek. Közöttük vannak orvostanhallgatók, akik bizonyára tudják, hogy az egész egy humbug, de azért csinálják, és már most megtanulják, megtapasztalják, hogy hazudni, csalni megéri és érdemes.

A helyszín elég jól felszerelt és a számítógépen futó programok, ha nem is a valóságot tükrözik, kápráztatóan kiváló grafikai munkák. A végeredmény pedig az, hogy a további egészségügyi kockázatok elkerülése érdekében a vizsgált páciensnek kellene vásárolnia egy orrba helyezhető lézer eszközt, ami nem drága, csupán 550.000.- Forint, viszont, most jelentős (50 %-os) kedvezménnyel csupán 225.000.- Forint. Miután én már 15 éve nyugdíjas vagyok, további 45.000.- kedvezményre vagyok jogosult, ami azt jelenti, hogy már csak 180.000.- forintot kellene fizetnem, de mivel az Igazgató közben megnézte a vizsgálati eredményeimet, további 10.000.- forinttal csökkentette a végösszeget. Ebben a szakmában ezt hívják a mézesmadzagos behülyítés szukcesszív approximációjának (fokozatos megközelítés).
Az Interneten elérhető hasonló kütyük 70 $ körüli áron mozognak és még az sem garancia arra, hogy orvosilag hasznos lenne, vagy csak parasztvakítás.

Onnan hazaérve Áron már itthon volt és azonnal a számítógépen kezdte az itthoni ténykedését. Elmondtam neki, hogy Mariann küldött egy SMS-t, hogy nem tud ma jönni zongoraórát tartani.

Később ismét vita alakult ki a „nincs lecke” és a szobájában lévő rendetlenség miatt, ami azután nagy veszekedéssé fajult, amikor a vacsora elkészültével, arra kértem, hogy terítsen és az edényszekrényből kiesett tányérok összetörtek. Nem azért volt balhé, mert néhány tányér összetört, hiszen azt már egészen kisgyerek korában és azóta többször is tisztáztuk, hogy ilyesmi bárkivel és bármikor előfordulhat, és ettől nem dől össze a világ, de neki az volt az első reakciója, hogy engem hibáztatott, amiért rosszul voltak bepakolva a tányérok.


A balhé csak fokozódott, mert közben megint felhívtam az ikreket és ők átküldték Viberen, hogy holnapra mit kell megírni fizikából és mit kémiából. A mosolyszünet úgy folytatódott, hogy Áront elzavartam és Emőke jött át a vacsorájáért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése