2017. szeptember 26., kedd

az ékezetes karakterek „földcsuszamlás”-a

Mire felébredtem Áronnak már se híre, se hamva.

Reggelire a tegnapi sikeren felbuzdulva (mivel még mindig elfogyaszthatatlan mennyiségű gyümölcs van Dömsödről) megint párolt körtével ízesített szalonnás tükörtojás készült és hozzá tejeskávé.

Bélával és JDG-ral megkonzultáltam, hogy mitől keletkezett ez az ékezetes karakterek „földcsuszamlás”-a. Gábor javaslata alapján felmondtam az IE Explorernek, átálltam a Chrome-ra és azóta minden jól működik.

Amikor Áron hazaért az iskolából, mesélt az olasz igeragozás rejtelmeiről, de én ott még nem tartok. 

Sajnos a Netnaplóból kiderült, hogy Áron ma is kapott egy 1-est kémiából.

Próbáltam vele megbeszélni, hogy rendet kellene tennünk a lakásban lévő számítógépek (összesen 6 db) és a hozzátartozó egerek (9 db) valamint a rengeteg kábel között. Első lépésben a használatban nem lévő számítógépek közül egyet levittünk az autóba, hogy majd a hétvégén átadjuk Imrének, hogy tegyen javaslatot, mi legyen vele: megtartsuk, vagy adjunk túl rajta? Ha érdemes megtartani, akkor szorul-e valamilyen bővítésre? Ha túladunk rajta, akkor abban is működjön közre (eladja vagy odaajándékozza egy rászorulónak). Ha ezen túl leszünk, akkor majd jöhet a következő.

Áron nem azzal kezdte a délutánt, hogy készült volna a holnapi órákra, hanem inkább chatelt Kamellel. Nagyon megkértem, hogy tartsa be a sorrendet a számítógépet illetően: először az iskolai tanulni való, a házi feladatok, utána 100 pont duolingo és csak ha ezekkel készen van, akkor jöhet egy óra szabad-foglalkozás a számítógéppel, bár szerintem akkor is jobban tenné, ha valamilyen jobb könyvet olvasna vagy netán hallgatnánk egy kis házi koncertet.

Emőke joggal a szememre hányta, hogy addig miért adom Áronnak oda a notebookomat, amíg ezek nincsenek rendben.

Estére azt terveztem, hogy kínai kajákat hozok a kis kínaiból. Megkérdeztem mind a két gyereket, hogy mit szeretnének és azt hoztam. A CBA-ból már csak egy sört és egy palack üdítőt vettem.

Áron megmelegítette a kajákat és terített.


Vacsora után Emőke áthozta az angol házi feladatát átnézésre. Egy-két apró hibát kijavítottam benne, de mindent összevetve jónak találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése