2017. szeptember 11., hétfő

Az első Szülői Értekezlet


Nem is ébredtem fel, amikor Áron elindult a suliba. Gyors reggeli után délelőtt legurultam a Nissan Centrumba (alig több mint 1 km) egy kis töltésre.

Délelőtt egy angol könyvet kezdtem el olvasni (Susan HOWATCH: Heartbreaker - A Szívtipró) Nem ment valami gyorsan, mert közben néhány szót meg kellett nézzek a DoubleDay Dictionary-ban. Amikor Emőke kora délután hazajött, neki is azt ajánlottam, hogy a legcélszerűbb, ha Angol – Angol szótárt használ a könyvolvasáshoz, mert az Angol – Magyar szótár használatánál már csak a Google fordító a hasztalanabb.
Miután Áron hazajött, az iskolából, kezdtem készülődni a Szülői Értekezletre.

A Szülői délután ötkor kezdődött, így azután megint sikerült autóval belefutnom a csúcsforgalomba és az „egyetlen szabad parkolóhely sincs” csapdába. Nagy nehezen értem csak oda pont ötre.

Ahogy azt annak idején az iskolában és az egyetemen szoktam, kértem a mögöttem ülőtől egy lap üres papírt és egy ceruzát. „A kutyából nem lesz szalonna.”

Az osztályfőnöknő és a többi tanár ismertetései érdekesek voltak. Az már egyáltalán nem volt meglepő, hogy a magyar ingyenes oktatás úgy kezdődik, hogy néhány ezer forint tanszer bevásárlása után a Szülőin beszednek erre-arra (fénymásoló ellátmánya, papír és tóner, 12.-ikesek ballagásának költségei, az osztályterem kifestése, Szülői Munkaközösség, stb.) 37.000,- forintot, majd közlik, hogy a 27.500.- forintos csekket a tankönyvekre, majd kedden viszik haza a gyerekek. Kéretik minél hamarabb befizetni. Az ebédet már befizettem egy hete, de a kinőtt tornacuccok és egyebek még csak most következnek. A szeptember alsó hangon gyerekenként + 100 ezer forint.

A Samó, a Leó és az Arti (Janka még nem jár iskolába) mindezt ingyen kapják Bristolban, hozzá még egy notebookot és a háromszori étkezést. Persze az Egyesült Királyság nem teljesít olyan jól, mint Magyarország, és nincs is annyi stadionjuk és nem is lesznek lőtereik sem, ezért mindez érthető.

A szülői értekezletről hazaérve először beszámoltam az ott hallottakról, majd belekeveredtem az Áron és az Emőke közötti vitába, aminek megint a notebook elkobzása lett a vége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése