2020. június 23., kedd

Ha magad csinálod, nincs reklamáció

20200623 kedd

Már 8-kor felkeltem, hogy ha jönnek Andrásék a gazt letarolni, addigra már talpon legyek.

Azzal kezdtem, hogy az akkus fűkasza egyik akkuját levettem a töltőről és a helyére betettem a másikat töltődni.

Egy kis ide-oda ültetés. Egy paradicsom palánta megint a földbe került.

Andrásék végül 10-re érkeztek. Amint megjöttek elindultam a rollerrel a Dobos ABC-be. A roller is teljesen feltöltődött.

Mi lenne velünk napelemes rendszer és elektromos áram nélkül? Csak amik éjjel töltődtek:
- notebook
- mobil telefon
- e-roller
- borotva akkui
- fűnyíró akkuja

és akkor még nem is említettem a legnagyobb napi fogyasztókat, a szivattyú, a szalagfűrész, a villanyautó, a fűtés, a klíma, a főzés, a sütés, a rádió. a TV és a meleg víz. A baj csak az, hogy túlméreteztem a napelemes rendszert, nem tudom elhasználni  a termelését és a túltermelésért az ELMŰ  csak a 40 %-os árat fizeti ki. Az ára 4,5 év alatt térült meg és immáron 12 éve működik. Hülye lettem volna, ha ebbe nem kezdek bele.

A Dobosnál vettem tejet, sört, zellert, csípős paprikát, 4 sárgarépát (ez utóbbit nem kellett kifizetni, mert nem volt szép), zellert, sajtos bagettet, tojást és panírozott halat.

Közben András és a keresztapja befejezték a kert takarítását. Sokkal nagyobb rend lett, mint volt korábban. Igaz, hogy egy kis cseresznyefa és a sok csicsóka is áldozatul estek, mert János azokat gaznak nézte. Mindenki csak abból tud főzni, ami az éléskamrájában van. Miért nem csináltad magad ha olyan okos vagy?

Ha ki akarom fizetni az elvégzett munkát, akkor újra fel kell ülnöm az e-rollerre. mert az imént a húsosabb bankkártya nem volt nálam.

Meglátogattam az ATM-et és vettem fel készpénzt.

A kétágú létra hátrakerült a cseresznyefához, mert azt tervezem, hogy holnap szedek egy kis cseresznyét.

Kifizettem az urakat, megnéztük a másik két telket és azt mondták, holnap jönnek.

Feltettem a gazdagon zöldségezett csirkelevest főni. Belekerült a húsától kicsit megfosztott csirkemell is. A jól végzett munka után aludtam egy sort és csak a nagyon finom illatokra ébredtem.

Nagyon finom lett a leves, de csak a harmadát tudtam megenni.

Még nincs öt óra és a nap nagyon melegen süt. 26 fok van. Feldaraboltam egy pár ágat a kupacból

Vacsorára megkentem egy vastag szelet sajtos bagettet májkrémmel, csípős paprikával, hagymával, utána sör. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése