2020. június 24., szerda

nyáridő

20200624 szerda

Már hat óra előtt ébredtem. Azt nem mondhatom, hogy kivetett az ágy, mert ez ellen jól betakaróztam.

Még hűvös a reggel, de az időkép szerint a hónap végéig egyenletes felmelegedés várható.

Kilenckor reggeli (két szelet sült császárszalonna a sajtos bagetten, hagyma, paprika és tejeskávé.

A reggeli ceremóniához tartozik a paprikamagok kimentése. Emőke lányom mondta, hogy azokat nem a Gazdabolt-ban kell venni (azok a vetőmagok amúgy is agyon vannak vegyszeresen kezelve), hanem fogyasztás közben kell egy borítékba kimenteni és a hűtőben tárolni.

Reggeli után következik a "poharazgatás", de nem abban az értelemben, amit borocskával tesznek az emberek, hanem a palántaneveldében, a  kicsiből a nagyba, nagyból a földbe.

Nagyon szép napsütéses idő van, még jól is esik a kerti munka. Az időkép szerint ma még csak 26, de a hétvégén már 30-31 fok lesz.

A Dömsödi karantént jól viselem csak Áron és Emőke nagyon hiányoznak a napjaimból. Emőke tervezi, hogy a héten lejön, de még nem tudja, hogy melyik nap. Az lenne a legjobb, ha Áront is hozná magával.

Közben még néhány ág is bekerül a fűrészelőbe, hogy a kupac is folyamatosan fogyjon.

Ebédre a csirkés zöldségleves (immáron tésztát is belefőzve).

Elindultam, hogy megkezdjem a csípős paprika palánta gyártást. Tíz kispohárba poharanként 4-5 magot tettem. Optimista vagyok, hogy nemsokára kikel közülük egynéhány.

A következő munka a cseresznye leszedése lett volna. Oda is vittem a nagy kétágú létrát, de nem találtam sehol a kitolható hosszabbítót.
Kiderült, hogy azt Hunor a megkérdezésem nélkül átvitte a Zoli bácsi féle házba. Ma visszahoztam, de azt becsúsztatni a nagy létrába nem egy egyszemélyes feladat.

Pali átküldte a R. Miki leletével kapcsolatos véleményét, amiben vannak jó és rossz hírek is. Én azonnal felhívtam Miki feleségét és beszámoltam mindenről.

Elmúlt este hét óra. Lemegyek és készítek vacsorára bundás kenyeret teával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése