2012. október 21., vasárnap

kínai csirkemell zöldségágyban

Amint felkeltem, elkészítettem Möcinek a kávét és mire már ők is feltápászkodtak addigra elkészítettem a reggelit is. Kint még hűvös volt, ezért bent ettünk. A kertbe már csak magamat megerőszakolva mentem ki, hogy a hűtőben nyugvó lazacot mélyhűtésre előkészítsem. A sózás, a kaprozás, a mustározás, valamint az alufóliázás még bent történt. Leáztattam egy lap bélyeget, majd lassan nekiláttam a kínai ebéd készítésének. Ennyi zöldség szinte semmilyen kajában nincs. Betettük a römertopfot a sütőbe és elindultunk egy újabb, de a tegnapinál kisebb bicikli túrára. Első állomásunk Pista bácsi volt. Pista bácsinak vittünk két lazac fejet a készülő halászléjébe, csak úgy az íze kedvéért. Nála tankoltunk egy-egy fél deci vegyes gyümölcspálinkát. Áron kérdezte is, hogy addig ő mit csináljon. Nagyon éreztem a tegnapi túra nyomait a fenekemen és egy kis izomláz is nehezítette a tekerést. Megérkezve a kúp alatt terítettünk ebédre. Olyan nap ez a mai, mint egy ajándék. A kúp alatt terítettünk. A nap hétágra süt, mintha nem vette volna észre, hogy a nyár elmúlt. A kertben csak a fák susogása és a leparkolt három bicikli. Azt látom, hogy Áron egyre közelebb kerül érzelmileg Möcihez és ez nekünk is nagyon fontos. Az ebéd utáni összebújásnál nem tudtam megállni, hogy le ne fotózzam őket. Ebéd után a régi időkhöz hasonlóan felmentem a kúckóba és megnéztem a szemhéjam belülről. Emő is követett, de később kiderült, hogy csak én aludtam. Másfél órai pihenés után Áron megjelent két kávéval és a hozzá készített két müzlis, mézes gyümölcskefírrel. Möci menetrendszerűen bekapcsolta a szaunát, ami ezalkalommal is nagyon jól esett Este felé Áron a youtube-on megkereste a Tenkes kapitányát, mi pedig sikertelenül próbáltunk keresni valamit a TV-ben. A három bringát kint hagytuk a kertben és inkább a kertkaput zártuk kulcsra. Emőke telefonált, de még nem tudta megmondani biztosra, hogy holnap meglátogat-e minket vagy sem. Beszéltünk Norciékkal is. Jól vannak. A Besh O droM magán jellegű megrendelésre éppen Tokajban lép fel. A lefekvés előtt már csak én eszegettem egy kis grillcsirke maradékot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése