2013. június 22., szombat

túltermelési válság

Nehéz kánikulás éjszaka után hét óra tájban ébredtünk. Nyolcig lustálkodtunk, majd elindultunk a piacra. Áron otthon maradt és vigyázott a Mannára. Csak tojást vettünk.
Felhívtuk a dömsödi királyi fodrászatot. Az időpontok ismeretében csak Emőt vittük oda és megígértük, hogy Áronnal visszajövünk. Tettünk egy kőrt és amikor visszamentünk Emőért, kiderült, hogy minket Áronnal  csak 1/2 12-re mehetünk.Boróka külön felhívott, hogy tett félre nekünk spenótot és két fej salátát. Hazafele beugrottunk Dezsőékhez a nekünk szedett cuccokért.
Itthon elkészítettük a reggelit és mire  végeztünk a betakarításával, már indulhattunk is oda. Áron egyfolytában nyafogott, hogy ő  nem szereti, ha levágják a haját.

Nekiduráltuk magunkat és dunáztunk egy jót. Fél három tájban bejöttünk, mert háromra vártuk Béláékat, akiknek palacsintákat ígértünk. Möci megkeverte a palacsinta tésztát és mire Béláék megérkeztek már csak meg kellett sütni és tölteni. A munka javát Áron vállalta magára.

Béla megnézte, hogy a bélyegezőben az asztali gép miért nem működteti a Skype mikrofonja megfelelően, hogy Hamar rájött , hogy a windows egyik beállítási lehetősége volt rossz helyre állítva.

A Möci sütötte meggyes piskóta és Áron túrós palacsintájának nagy sikere volt. Zsuzsi annyira ette, hogy ki se tudta mondani, ízlik-e vagy sem. Béla és a Mama közös tányérból palacsintázkodtak. Emőke különféle italokkal kínált mindenkit.

Manna és Béláék két kiskutyája nem kötöttek barátságot. Amikor Manna meglátta a kiskutyákat, fenyegetően kidomborította hátát és még szerencse, hogy nem kerültek egymáshoz közel.

Sajnáltuk, hogy Béláék nem jöhettek ki a stégre, mert a Mamának már túl hosszú volt ez a kirándulás.  Amikor elbúcsúztunk, mind a négyen kimentünk a Dunára.Vittünk  gumimatracot és felfújtuk a nagy strandlabdát. Sokat úszkáltunk és lazultunk.

Amikor bejöttünk, szembesültünk azzal a rengeteg feldolgozandó zöldséggel, ami minket hirtelen körülvett. Möci egy kicsit túl korán learatta a zöldborsó veteményest és a nagy halom arra várt, hogy lefejtsük róla a hüvelyeket. Ezen kívül a spenót leveleket is le kell majd csipkedni az ágakról. Möci a fejes saláta elkészítését vállalta magára. Hogy még nagyobb legyen a túltermelés, Béni hozott át egy nagy zacskóban zöldbabot és egy nagy tököt.