2013. július 14., vasárnap

pulykamell ragu tejszínnel

Egy hete vagyunk úton. Korán keltem és mentem a pékségbe. Friss meleg kruh, tej, joghurt. Közben megjöttek a vasárnapi vásározók. Csak egy pillantásnyira néztem meg a felhozatalt, vettem tőlük almát, paradicsomot és már vittem is haza a reggelihez a nyersanyagokat.
Készült a finom reggeli sült szalonnával, újhagymával, paradicsommal és egy doboz sprotnit is kinyitottunk és elfogyasztottunk hárman.

Reggeli után irány a tenger. Ilyenkor vasárnap a szardíniás is tömöttebb, mint hétköznapokon. Valószínű, hogy a város lakói csak azért kijönnek ide, hogy csobbanjanak egyet.

Mi is bementünk a tengerbe, ami semmivel nem versenyeztethető és nem helyettesíthető. Áron külön irányban békalábazott és meghagyta, hogy ha végeztünk az úszással, akkor a békaláb táskáját vigyük vissza a huzikába.

Möci meg én egy nagyot úsztunk. Néha már azt kezdtem hinni, hogy átúszunk Opátijába.

A reggeli úszás után lezuhanyoztuk magunkról a sós tengeri vizet, megszárítkoztunk és kimentünk a vásározók közé. Egy racsnis hajtókulcsra nagyon alkudoztam. Az egyik helyen 120 Kunáért kínáltak egy primitívebb fajtát, a másik helyen 100 Kunáért a jobbikat. Itt 50 Kunát ajánlottam, mire az eladó majdnem megsértődött és azt mondta, neki is többe van. Később megkérdeztem, hogy mi lenne az utolsó ára. Hát erre azt mondta, hogy 80 Kuna a vége. Javasoltam neki, hogy a vége legyen inkább 60 Kuna, de erről hallani sem akart. Ebben maradtunk volna, ha meg nem tetszik egy zacskó szelep adapter, amire azt mondta a csóka, hogy azt nekem adja ajándékba. Az alkut azért nem tudtuk folytatni, mert nálam nem is volt több, mint 60 Kuna. Visszamentem a kempingbe és feltankoltam, azzal a szándékkal, hogy majd 70 Kunánál megegyezünk. Amikor újra kimentem, Möci küldött a csókának néhány csokis nápolyit ajándékba és már mindenki pakolt, vége volt a vásárnak. Tettem még egy kísérletet azzal a szándékkal, hogy majd 60 és 80 között valahol megállapodunk, de erre már nem került sor, mert a csóka, aki meghatódott a csokis nápolyitól, azt mondta virítsak a pénzemmel és 60 Kunáért odaadta a vadi új racsnis kulcsot. Csak mellesleg jegyzem meg, hogy ez otthon 6000.- Ft fölött van.


Elindultunk a Kauflandba. Elhatároztuk, hogy a TESCO-s pulykamellet fogjuk elkészíteni és ahhoz is vettük meg az alapanyagokat. Elővettem a néhány évvel ezelőtt rögzített receptet és annak megfelelően vásárolgattunk. A recept így szól:


"TESCO-s tejszínes pulykamell ragu

Amikor az Adriára megyünk, legtöbbször Nagykanizsán megszakítjuk az utunkat, hogy a lakókocsival cammogva ne legyen olyan fárasztó az út. Ilyenkor beállunk a TESCO parkolójába, bemegyünk és megvesszük a még hiányzó cuccokat és nyersanyagokat a nyaralási kajákhoz, meg is vacsorázunk, és ott alszunk a lakókocsiban, hogy reggel frissen indulhassunk az út második etapjának és már a déli órákban megérkezzünk a kempingbe.

A TESCO-ban éppen egy kaja bemutató volt, végignéztük, hogyan készül, megkóstoltuk és mivel ízlett, meg is tanultuk, hogyan kell készíteni.

Hozzávalók 4 személyre

1 30 dkg-os pulykamell
30 dkg morzsolt főtt csemege kukorica
4 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál só
1 evőkanál porcukor
1 kávéskanál grillcsirke fűszer
2-3 evőkanál liszt
Egy kis csomag kapor
1 doboz főző tejszín

A pulykamellet apróra felkockázunk és kevés olajon elkezdjük pirítani. Közben egy kicsit megsózzuk, megcukrozzuk!!, megfűszerezzük egy kevés grillfűszerrel, és őrölt borssal megszórjuk. Közben néhány gerezd fokhagymát apróra vágunk, majd amikor már a pulykamell rozsdásra pirult, rászórjuk a fokhagyma vagdalékot és elkeverünk benne egy kis doboz főtt kukoricát és egy kicsit együtt tovább pirítjuk. Rászórunk egy kevés lisztet, és amikor az is megpirult, megszórjuk kaporral, és az egészet felöntjük egy doboz főzőtejszínnel."

A kaja nagyon jól sikerült. Möci elment megkeresni Áront, aki a Marik-ék lakókocsijába ma érkezett család 13 éves fiával, Barnával játszott. Emő elmesélte, hogy mi a mi családunk felállása és ezzel megteremtette a kapcsolatot Barna szüleivel.

Áronnak is nagyon ízlett az ebéd (fél öt van), de utána rohant vissza játszani Barnához.

Miután bepótoltam az elmaradt blogbejegyzéseim nagy részét, én is meglátogattam Barna szüleit. Gondoltam, ha már Áron ilyen szoros barátságot kötött Barnával, akkor nekünk is illik bemutatkozni. Később Emő is csatlakozott. Egy sör mellett jól elbeszélgettünk és csak kilenc óra körül búcsúztunk el. Áron még maradt, de megígérte, hogy tízre hazaér. Én még bekaptam egy helyi szilvapálinkát néhány karika hazai kolbászkát. Későn feküdtünk le


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése