2015. szeptember 7., hétfő

Almalé gyár

Már a reggeli után nekikezdtem az almák feldolgozásához. Nagyon  macerás munka. A kivágott részeket gondosan berámoltam egy jól lezárható zacskóba. Ezek majd visszaszállításra kerülnek a Dömsödi komposztálóba. A gyümölcs centrifugálásra már a két gép közül csak egyet lehetett hibátlanul üzembe helyezni. A másik több sebből vérzik, majd megkeresem a gyümölcscentrifugákkal foglalkozó szervizt, hogy megtudják-e javítani és egyáltalán érdemes-e megjavíttatni.

Mire az almák nagy részének a darabolásával és a rossz részek eltávolításával végeztem, addigra Áron is hazaért. Eldicsekedett az új tanév első ötösével (média, amit az iskola igazgatója tanít).

Utána nekiesett a nagy halom almadarab centrifugálásának. Sok üveg almalé gyűlt össze, alig fértek be a hűtőszekrénybe. Megkóstoltuk, nagyon finom lett és főleg bió.

Áron még este felhívta Nóra nagyit és javasolta neki, hogy a hétvégére jöjjön le velünk Dömsödre. A válasz a szokásos volt: „Jó, de akkor erről még majd beszéljünk, hívjatok.”

Este kinyomtattam Áronnak a VIII. a. osztályos öntapadós címkéit, de mire kész lettem vele Áron már aludt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése