2015. október 24., szombat

Demencia

Nagyival nehéz elindulni a piacra. Először is nem tudtunk rendesen megmosdani, mert központilag el volt zárva a víz. 

Hiába keltünk fel még nyolc óra előtt, sőt én még kimentem a kertbe is, hogy szedjek össze néhány szem frissen lepotyogott almát és diót Imre feleségének, Zitának. Mire kiértünk a piacra már 11 óra is elmúlt.

Odafele integettünk Tassi Juditnak, hogy délután majd látogassanak meg Leventével egyetemben. 

Azzal kezdtünk a piacon, hogy bevittük a notebookot Imrének. Ő rögtön kinyitotta az alsó deklit és megállapította, hogy szerencsések vagyunk, mert a 4 GB RAM nem 2 x 2 GB, hanem 1 x 4 és így tud mellé tenni egy másik 4 GB-s RAM modult, amitől feltehetően meg fog gyorsulni a Windows 10. Azt mondta, hogy igyekszik hétfőre megvenni a modult és akkor majd hív. Zita örült és köszönte az almát és a diót.

Utána bekaptunk egy-egy tejfölös, sajtos lángost. Nagyi meg én kértünk rá fokhagymát is, de Áron nem. 

A piaci reggeli után Juliska nénitől vettünk egy nagy doboz (15 db) tojást és a húsosnál egy szál csemege kolbászt és szőlőt. Még a piaci kocsmába is benéztünk, de csak egy kávéra.

Áron elment a CBA-ba zsemléért és krémsajtért a bagelhez, de zsemlét nem kapott.
Visszafele jövet benéztünk a Dabi Vegyesboltba, de zsemle ott sem volt.  

Gulyás Judit invitált, hogy ő is főzne nekünk egy kávét, ugorjunk be. Abból persze nem csak kávé, lett abból egy kis pálinka is, meg egy jót beszélgettünk. A beszélgetés közben szó terelődött nagyi korára. Meglepetésemre azt mondta, hogy ő 86 éves. Én gondoltam, hogy nem arról van szó, hogy fiatalítani szeretné magát, egyszerűen csak a demencia nála már olyan mértékű, hogy mindent elfelejt. Próbáltam kiigazítani:

- Nagyi miért mondod, hogy 86 éves vagy, amikor már elmúltál 88?
- Miért hányban születtem?
- 1927-ben.
- és most mennyi van?
- 2015.
- Jó, hát számtanban soha nem voltam túl jó.


Lacitól kaptam tekerőgombot a Gazdagréti kis grillező órájának 6 mm-es tengelyére. Eljövet Jutka becsomagolt egy kis zacskó pacsnit, hogy nehogy már üres kézzel jöjjünk el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése