2017. április 19., szerda

Tanácsköztársaság


Csak egy csonkahét kezdődik. Két nap múlva mehetünk vissza Dömsödre, bár most úgy tűnik, hogy egy áprilisi tréfának visszajött a tél.

Áronnak hiába szóltam, hogy odakint hideg van 7:20-kor mégis csak gyenge öltözékben indult el.

Manna a szar idő ellenére le akar menni, csavarogni, azután persze öt perc múlva jönne vissza.

Délelőtt tovább böngésztem a használt lakóautókat.

Katika olyan húslevest hozott, amilyet nekem még sosem sikerült csinálnom.

Áron korán jött haza, de nem nagyon lehetett vele beszélnem, mert el volt foglalva az Internettel.

Délután elindultam a Magyar Tudományos Akadémia filmklubjába.

Emőke mondta, hogy vigyek esernyőt, mert szakad az eső. Szerencsére szót fogadtam, mert baromi pocsék idő volt.

A filklubban a „133” című filmet vetítették, ami a Tanácsköztársaságról szólt és nekem nagyon hiánypótló volt, mert eddig ahány embertől hallottam róla, mind más és más következtetést vont le belőle, különböző megítélésekkel.

A vetítés utáni beszélgetésen Borsody István filmrendező és Katona Csaba történész (MTA BTK TTI) is sokat segítettek eligazodni a történteken, az adok-kapok tömegmészárlásban, hogy a történelemhamisítást kiküszöbölendő, mindenki maga dönthesse el, hogy ez dicsőséges vagy szégyenletes 133 napja volt a magyar történelemnek.
Számomra nagyon hasznos volt az ott eltöltött 50 + 30 perc. Örültem a meghívásnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése