2017. június 3., szombat

Áront hazaküldtem

Reggel jóval 8 óra után indultam volna a piacra, de Áron kérte, hogy még hadd aludjon egy kicsit.

Átszóltam Ferinek, hogy van-e kedve megnézni az autót és eljönni velem a piacra. Pár perccel később már meg is érkezett és indulhattunk.

Nagyon tetszett neki is az autó. Útközben vettünk a Gazdaboltban damilt a szegélyfűnyíróba és Feri bevitt egy rekesz szódásüveget a töltőbe. Én nem is tudtam, hogy ilyen még létezik. Bejártuk az egész piacot. Vettünk tojást, angol szalonnát, cseresznyét, fejes saláta palántát. Benéztünk az Imréhez is, de ő éppen kint volt háznál Internetet konfigurálni.

Onnan még elgurultunk Kiskunlacházára a négy téli gumiért, amit alu felnikre szereltek.

Hazajövet elkezdtem csinálni a reggelit, de akkor már ½ 12 fele járt. Nagy nehezen felkelt. Olyan pipa voltam, hogy a tegnapi vacsorája ott árválkodott az asztalon, hogy Áront kértem, hogy a tegnap este feltálalt sült hurkát a krumplival dobja ki a WC-be. Egyszerűen elszakadt bennem a cérna.

Már elkészült a reggeli és feltálaltam, amikor közölte, hogy ő majd készít magának reggelit és elkezdte ugyanazt készíteni, ami már az asztalon készen volt. Ekkor azt mondtam, azt is dobja ki és azonnal menjen haza.  Ekkorra már eszkalálódott a balhé.

Annak semmi értelme, hogy én a hosszú weekend-en végig azon mérgelődjek, hogy Áron egy szemet sem tanul, nem jön ki a levegőre csak Internetezik.

Az elindulása előtt az volt az utolsó kérése, hogy az 1000.- Forint buszpénz helyett 2000.- Forintot adjak, mert a diákigazolványát is otthon felejtette. Ezek szerint nem szóltam elégszer, hogy mi mindent hozzon.

Itt tombol a nyár. A Dunán sokan vannak. Úsznak, kajakoznak, szörföznek. Én is úsztam egy nagyot, de az a rosszkedvemen nem sokat segített.

Utána szétbontottam a fejes saláta palánta csomagot hadd erősödjenek még egy kicsit, szétültettem kilenc palántanevelő cserépbe.

Közben kiderült, hogy Áron földrajzból is hozott egy hármast. Pedig tudta, hogy témazáró dolgozatot fognak írni. Abból a földrajzból, amin nincs mit megérteni, csak meg kell tanulni. A földrajz tanára szerint a dolgozatból az derült ki, hogy Áron ki se nyitotta a könyvét.

Késő délután átjött Levente. Szívesen elment volna Áronnal focizni, de mondtam neki a szomorú hírt, hogy Áront hazaküldtem.

Este 7 után csináltam egy nagy locsolást, majd kirámoltam az autóból a hó gumikat. Arról még fogalmam sincs, hogy ezeket a tél beálltáig hol fogom tárolni. Az a legvalószínűbb, hogy a négyből egyet a csomagtartóban, hogy az legyen a pótkerék, mert ebben a defektjavító készletben nem bízom 100 %-ig.

Az minden esetre megnyugtat, hogy két oldalról is megtudtam, hogy Áron szerencsésen hazaért.