2018. június 23., szombat

Dömsödi piac


20180623 szombat

Reggel nyolc körül ébredtem. 

Az idő továbbra is hűvös.

A piacra érve Esztikénél még volt a fokhagymás túróból. Vettem nála tojást is és Juliska nénitől apró tojásokat is. A mára tervezett lecsóhoz füstölt sonkát, paprikát, paradicsomot, a holnapi buffallói csípős csirkeszárnyhoz pedig egy nagy flakon ketchupot és csípős paprika sűrítményt. 

Rendeltem  még három  paradicsomfát házhoz szállítva 50 Ft/db.

A csavaros bácsinál 20 db Ø3 x 25-ö s facsavar kértem és amíg a raktárában megkeresi, addig átugrottam a Henteshez 1 kg. csirkeszárnyért. Sajnos ehhez későn ébredtem, mert a csirkeszárny már elfogyott. Emiatt át kellett, hogy guruljak Ráckevére.

Most már oda kellett figyelnem az autó hatótávjára, de úgy számoltam, hogy hazáig kibírja.
Bőven kibírta.

Útközben még betértem Judithoz. Fínom kávéval kínált és bíztatott, hogy vigyek a kaporból.
A tőle hozott kaprot megtisztítottam és blanschirozva apró alufóliás csomagokat csináltam, amiknek egy részét itt teszek a mélyhűtőbe, a többit pedig hazaviszem Emőkének, hogy ő tegye el.

Elkészítettem a lecsót és mindegy, hogy minek nevezem – reggeli, ebéd vagy vacsora – jól bezabáltam belőle.

A vásárolt és a megérkezett paradicsompalántákat elültettem.

Hiába vagyok megrögzött ateista, ettől teljesen el vagyok ájulva, hogy amit elültetek, azt valaki esővel locsolja, napfénnyel melegíti , a földből táplálja és a végén bő termését kínálja.

Közben bejelentkeztek az első holnap érkező vendégek, akiket sok szeretettel és nagy rendetlenséggel várok. 

Azon elgondolkoztam, hogy nem kellene felhívnom a figyelműket, hogy  bár június vége fele közeledünk, de azért fürdőruha helyett inkább szánkót, sílécet, korcsolyát, de legfőképp meleg öltözetet hozzanak magukkal.

Este nyolc óra előtt még egy nagy locsolás volt, hogy holnapra már fejlettebben tudjanak bemutatkozni a vendégeknek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése