2018. június 9., szombat

sávszélesség


20180609 szombat

Éjjel  2-kor arra ébredtem, hogy valóban eleredt az esö. Dörgött, villámlott és nagyon esett.

Áron már mély álomba merült, de a notebookja még világít mellette.

Manna egy kis pótvacsorát kér és utána jelzi, hogy kimenne. Ezt persze hamar meggondolja, miután tapasztalja, hogy odakint milyen rút időjárás van. Bejön és folytatva az alvást ő is lefekszik.

Reggel 8-kor ébredtem, de csak 9-kor indultunk a piacra. Nagyon pocsék idő van, szakad az eső, mintha dézsából  öntenék és a levegő is lehült. Kész szerencse, hogy tegnap leúsztam a távot . Itt nincs egy esőkabát, nincs egy esernyő.  A kaput is csak úgy tudom kinyitni, hogy keresek egy nagyméretű nylon zsákot és azt a fejemre borítom.

A piacon is úgy jelenek meg, hogy rajtam van a nylon zsák. 

Esztike rossz hírrel szolgált, nem hozott ki zöldséges túrót, mert nem maradt erre feldolgozható teje.
Csak angol szalonnát és gombát vettünk a reggelihez, az ebédhez meg zöldborsót.

Hazafele bekanyarodtunk a kínai áruház fele. Vettem egy egész jó esernyőt 1100.-ért meg két pár zoknit á 200.- / db.

A reggeli készítéshez igyekeztem minden maradékot (sült csirkecomb, párolt zöldségek) felhasználni, de nagyon jó lett.

Átsétáltam a csontokkal Pongóhoz. Judit nem volt otthon csak Levente. Odaadtuk a kutyáknak a csontot. Levente azt ígérte, hogy később átjön Áronhoz.

Még benéztem Gulyásékhoz is.

Kora délután egy kis vita volt Áron és köztem a sávszéleség használatát illetően. Én csak azzal érveltem, hogy nekem amit csinálok az munka, míg Áronnak játék.

Öt óra körül elkezdtem készíteni a nap főfogását. Meggyújtottam a kúp alatt a nyílt tüzet és feltettem a kőre a befűszerezett oldalasokat. Amíg az sült elkezdtem kifejteni a borsót. Megdinszteltem a hagymát és kértem Áront, hogy vagy a borsó pucolásban segítsen, vagy ügyeljen a tűznél, nehogy a hús odaégjen.
Erre az volt a reakció, hogy: „Legközelebb olyan kaja készítésére vállalkozzál, amit egyedül is el tudsz látni.” Már előre megkeseredett a vacsora íze a számban.

Végül egyedül kellett kifejtenem az összes borsót. Hiába a mérgelődés, a vacsora finom lett.

A nagy esőzés miatt viszont nem kellett este locsolnom. Every cloud has a silver lining.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése