2019. január 5., szombat

Bolognai


20190105 szombat

Nagyon későn ébredtem. Reggelre az autót betakarta hó. Alig tudtam a kefével a hó alól kivakarni.

Áront hiába kértem, hogy jöjjön velem a piacra, segítsen, nem volt kedve.

10 óra is elmúlt mire kiértem a Piacra. Esztike már mindent összecsomagolt, de az autójából még kiszolgált.

A piacon vettem még feljavítandó körözöttet, a hentesnél  pedig 30 dkg darált húst a bolognaihoz,  császár szalonnát, debrecenit és abált szalonnát. A Diszkontból egy nagy palack sört, a Vegyesboltból pedig sajtot, spagettit és krumplit.

A szódástól elhoztam egy rekesz szódát, annak ellenére, hogy a palackonkénti töltést 60.- forintról megemelte 70.-re. (Kedves Orbán Viktor! Nem 2,7 %, hanem 16,7 %) Szinte mindennek felment az ára és a nyugdíjak vásárlóértéke egyre csökken.

Hazaérve megkértem Áront, hogy amíg készítem a reggelit, segítsen kirámolni az autót, kiszedni a mosogatógépből  a tiszta edényeket és tálaljon.

A reggeli  után Áron visszatért a számítógépéhez én pedig vágtam egy kis fát és begyújtottam a cserépkályhába.

A kőrözött feljavítása (lilahagyma, keménytojás, őrölt köménymag) megtörtént.

Már a dél jócskán elmúlt, amikor elkezdtem készíteni a bolognai spagettit.

A nosalty receptjei szerint beszereztem minden fontos hozzávalót.

Hiába igyekeztem, hogy Áron egyik kedvence legyen vacsorára, a tálaláskor kitalálta, hogy  a darált húshoz  nem kellett volna sárgarépa reszeléket keverni.  Ezen egy kicsit vitatkoztunk, de végül a nosalty receptje mellettem voksolt.

Az ebédből majdnem vacsora lett, de finom volt.


     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése