2019. január 26., szombat

kocsonya


20190126 szombat

Napsütésre ébredtem, de a tél még csikorgatja a fogát.

Szombaton mindig a piaccal kezdődik a nap.

Esztike az első. Ma fokhagymás tűrót vettem nála. A szomszédjánál selyemfű mézet. A kolbászosnál egy szelet disznósajtot és a zöldségesnél a kocsonyára gondolva fehérrépát, sárgarépát és egy szem vöröshagymát, meg ettől függetlenül négy tojást.

Elgurultam a henteshez és ott vettem négy sertéskörmöt meg egy kis húst hozzá kocsonyának és körömpörköltnek.

Hazaérve az autót rákötöttem a töltőre és feltettem a körömpörköltöt főni, de a kocsonyához előbb át kellett mennem Gabikáékhoz egy nagyobb lábasért, mert a mi nagy fazekunk Gazdagréten van.

Reggelire megsütöttem egy szelet császárszalonnát, hozzá felaprítottam egy fél vöröshagymát és ráütöttem egy tojást.Utána tejeskávé.

Norciénál elkezdődött a ház bővítése. Küldött is egy fotót a ház homlokzatáról, amint éppen be van állványozva.

Délben a körömpörköltből ettem hordóskáposztával.

A kocsonyának valót is elkezdtem készíteni. Egy fehérrépát és két sárgarépát beleaprítottam a fővő kocsonya mellé, majd amikor már minden puhára főtt, kitettem az ajtó elé dermedni.

Közben hallgattam listeninget, hogy a szövegértésem is javuljon.

Vacsorára Leó kedvencét disznósajtot ettem, kenyérrel és csípős paprikával, utána egy pohár sör.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése