2019. október 26., szombat

Feri sokkal szorgalmasabb, mint én


Manna már reggel 7-kor reklamált, hogy ki szeretne menni. Hát kiengedtem.

Mikus urat nem akartam ilyen korán zavarni, ezért csak ¾ 9-kor hívtam, hogy hiába jön a vezérelt áram, a bojlerig nem jut el. Azt mondta, hogy vasárnap reggel ½ 8 körül eljön és ránéz.

Elindulok a piacra. Esztikénél tej, tojás, (csípős) őrölt piros paprika, a kolbászosnál sütni való kolbász, tarja, disznósajt és két nagy csirkemell. 

Ezen kívül vettem újhagymát, mézet, kőrözöttet és egy üveg szilvapálinkát.

Hazajövet, feldarabolom a gurigába csavart fagyott kolbászt és egy darabot belőle elkezdek reggelire sütni, a többi megy a mélyhűtőbe. 

A tejből kimérek két csuporral aludni és a maradékot felforralom.

Jánoséknak elküldtem az ígért ÉHSZAKOK szakácskönyvemet e-postával. 

Átmentem Feri bácsihoz, hogy megnézzem, hogyan áll a kerítés festésével. A jelszó? „Először a munka!” Megittunk két-két feles barackpálinkát és csak utána néztem meg a kerítést. 

Bárcsak én is ilyen szorgalmas lennék.

Az októberi idő nagyon kegyes. A nap halkan süt, hogy mi a hátsó kertben beszélgethessünk.

Utána Gabika tálalt ebédet (sült csirkecomb vegyes zöldségkörettel), közben rozé és utána kávé.

Feri még megmutatta, hogy áll az e-roller bevásárló kosárka tartója.

Búcsúzáskor Gabika még a kezembe nyomott egy nagy fej lila káposztát. Ez jó lesz a sült csirke mellekhez.

Itthon láttam, hogy az éjszakai (vezérelt) áram kis kék LED-je világít. Az ellenőrző lámpával gyorsan megvizsgáltam, hogy az elektromos áram elmegy-e a szerelő dobozig, de nem ment el.

Elkészítettem a két csirkemellet zöldségágyon. A csirkemell beirdalva, megfűszerezve és fokhagymával alaposan megtűzdelve, és amikor már mind a két oldalán pirospozsgásra sült, akkor rázúdítottam a zöldségeket és fedő alatt majdnem egy órát pároltam.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése