2012. szeptember 9., vasárnap

Apa szigorú

Viszonylag korán keltünk. Amennyire vissza tudok emlékezni, azt álmodtam, hogy megyünk a csapattal síelni. Való igaz, hogy az furcsa volt, hogy vonattal mentünk, mert eddig egy kivétellel, mindig autóval céloztuk meg a kiválasztott síterepet.Az az egy kivétel sem vonattal, hanem autóbusszal történt és miután egész éjjel utaztunk, másnap hulla fáradt voltam. A  vasárnap reggel hűvöse nem tántorított minket attól, hohy a kúp alatt reggelizzünk. Áron lágytojást kér és nekem is ő készítette a tejeskávét. Áron megnézte, hogy Kamel válaszolt-e a leckét kérő levelére. Miután se kép, se hang, felhívtam Juditot, hogy ha nem zavarom, akkor Csani küldje át emailen Áronnak, hogy mi a lecke. Egyáltalán nem zavarsz - mondta -, éppen most törte össze egy őrült autós, az utcán szabályosan parkoló autómat, miután kivitt egy oszlopot is. Megkaptam Csani mobilszámát, de kétszer is hívtam, nem vette fel. Később sikerült az összeköttetés és Csani megígérte, hogy küldi. Áronnak ugyan mondtam, hogy egyeztesse az email címeket, de ez elmaradt. Később újra felhívtam Csanit és kiderült, hogy rossz címre küldte az emailt. Már benne voltunk a délelőttben, amikor végre megjött a házi feladat. Az egyik szemem sírt, mert ezeket a feladatokat Áron most látta először, a másik nevetett, mert legalább tudjuk, hogy mit kell még elvégezni hétfő reggelig. A teljes munkaszüneti nap ellenére én sem tétlenkedtem. A bőséges reggeli után nekiálltam újabb 8 sörösdoboz kilukasztásának és propellerezésének. Lehet, hogy ezen a télen, ami jön, még nem leszek készen a sörkollektorral. Az egész projektből az első fázis, a dobozos sörök ivása megy a legjobban. Amikor ezzel végeztem, nekiálltam a kúp középső oszlopának első rétegben való lefestéséhez. Később Áron elfáradt a leckeírásban, kiment a kertbe és felszedte a lehullott almát, aminek Emő nagyon fog örülni, mert eltervezte, hogy az almaüzemünk termékpalettáját a napon szárított almaszeletkékkel fogjuk bővíteni.
Hívásunkra megjött G. Ferenc és felmászva a tetőre kicserélte a tetőantenna paneljét. Amíg a tetőn mászkált a bramak léceken, addig nem volt más dolgom, mint izgulni, hogy le ne essen. Végül sikerrel fejezte be a munkát és most itt is működik a "Mindig TV". Engem örömmel tölt el, hogy a bázis, ahelyett, hogy lerobbanna, egyre szebb és egyre komfortosabb. Szinte minden héten készül valami, amitől élhetőbb a hely.
Ebédre megettük az Emőke zölborsó levesének és a tegnapi zöldbab főzeléknek a maradékát.
Áront sikerült rábeszélnem, hogy jöjjön ki velem a Dunára egyet úszni. Ő többnyire csak nézte, hogy milyen messze úszom én, mert Ő csak percekre merészkedett be a vízbe. A víz valóban hűvös volt, viszont utána a stégen nagyon jót lehetett napozni, mert még délután is erősen sütött a nap.
Lassan elkezdtünk pakolászni. Lacibácsiék fele kanyarodtunk, hogy visszaadjuk nekik az Áron által kölcsönkért könyvet. Megtoldottuk egy csomag Lavazza kávéval, aminek külön örültek. Onnan kaptunk egy szál kövi rózsát, hogy vigyük haza Emőnek. Hazafele megálltunk az elengedhetetlen Bureknél (kenyér, lekváros pite és kemencés lángos). A következő állomás a TESCO volt. Vásároltunk apróságokat, de a legfontosabb a "Leckefüzet" volt. Ebben nem engedtem a 48-ból. Lazac gerinc ilyen késő este már nincs.
Áron a tanév kezdését úgy éli meg, hogy én túlságosan szigorú vagyok vele, ezért amikor felvittük Emőnek a rózsát, Áron megkérte, hogy máskor ne csináljon ilyet, hogy nem jön Dömsödre, mert Apa nagyon szigorú és ő azt szeretné, ha Emő kérdezné ki tőle a leckét.
Az este se működött hibátlanul. Újabban élvezi, hogy a kütyüjével Wifi-n keresztül felkapaszkodik az Internetre és mese filmeket néz a YouTube-on. Ezért azután kemény csaták vannak, hogy az új (felpuhított) házirendet betartsa, miszerint:
 nyolckor az iskolatáska bepakolása, vacsora, zuhany, fogmosás
fél kilenckor lefekvés
kilenckor lámpaoltás (és a kütyü kikapcsolása)
Ezekből semmi nem valósult meg időben, ami miatt majd a holnap reggel lesz nehéz.