2013. április 27., szombat

Diótorta

Talán néhány fokkal alábbhagyott a nyárinak is megfelelő hőmérséklet.  Ennek ellenére Emőnek és nekem is egy kicsit kapart a torkunk. Hét óra körül ébredtünk és  egy kávé után indultunk a piacra. Készülve a mai diótorta gyártásra vettünk 30 tojást, őrölt piros paprikát Norciéknak, almát, füstölt tarját, egy egész csirkét, zöldséget petrezselyem magot és néhány apróságot. Hazafele bementünk a patikába, hogy vegyünk valamilyen szopogatni valót, ami talán csírájában elfojtja a torokgyulladásnak még a gyanúját is.
A reggelit Emő és Áron készítették és a kúp alatt terítettük meg.leszdtük kerzonnal elke a
Norci küldött egy SMS-t, hogy a Leónak vigyük el a "Szeleburdi világvége" kék kötetét. Áronnal azonnal elkezdtük keresgélni a Norciék nálunk deponált könyvei között. Én a polcokat néztem végig, Áron pedig a 14 banános dobozban keresgélte. Egy idő után ugyancsak SMS-ben megkérdeztem, hogy ez biztosan Dömsödön van? Mire jött az egyértelmű válasz, hogy ezt vegyem meg.

Délelőtt Möci nagy főzőcskébe kezdett. Zöldséges csirkeleves, csirkepörkölt és nokkedli. Áronnak nagyon nehezére esett atanulás és mident kitalált, hogy ne kelljen tanulni.
Kiteregettem a leáztatott bélyegeket.

Délután elsétáltunk a kikötő felé. Betévedve sörözőbe  bekaptunk egy-egy üveg sört és elbeszélgettünk a tulajjal. Érdekes volt, mert ő Budapesten használtautó kereskedő, miközben Dömsödön kocsmáros.
Viszafele megtoldottuk a sört Pista bácsinál egy-egy kupica pálinkával és, hogy legyen ok az alkoholizálásra, Möci és Pista bácsi pertut ittak.

Itt az ideje, hogy 100-zal nekilóduljak a 2 diótorta sütésének. A recept adott volt, csak csinálni kell. Amíg Möci keveri a duplafaluban a csokikrémet hozzá, addig legyártottam a hullámpapír dobozt hozzá. A szállítási védelmet és a díszítést egyaránt szolgálta Möci újítása, hogy a tetejére is tegyünk dió darabokat. Ay első darab készen van mehet a hűtőbe.
Végre sikerült online találni egy elfogadható reptéri transfer szolgáltatót, aki vissza is igazolta a kedd du. 3 órai kiállást.
Áron tanulását akadályozta, hogy a Történelem könyve szőrén-szálán eltünt. Még van egy halvány remény arra, hogy talán Gazdagréten van.

Este megrendeltem online a Bookline-tól a "Szeleburdi..."-t. Két munkanapra ígérték, ami még éppen rendben is lett volna, de mire befejeztem a rendelést, már módosult az átvétel legkorábbi dátuma május 2-ára. Az szuper, mert akkor mi már harmadik napja Bristolban leszünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése