2013. április 30., kedd

Indulás Bristolba

Már fél hétkor felébredtünk. Gyorsan készítettem egy kávét és hét óra körül már indulhattunk is haza Dömsödről. Nem sokkal az indulásunk után Áron - aki kétségbe esve tapasztalta, hogy nem vagyunk otthon - Ilihez felment és onnan telefonált, hogy "Hol vagytok?" Elmondtuk neki a történetet és megnyugtattuk, hogy kb. egy órán beül otthon leszünk. A Bureknél vettünk neki almás pitét.Emőke hívott minket, hogy mire tegnap hazaért, Áron már aludt, ezért ma reggel küldte be a fürdőkádba.
Áron nagyon megörült a hazaérkezésünknek, mint mondta, nagyon hiányoztunk neki.

Készítettem egy négyszemélyes reggelit és áthívtuk Emőkét is, reggelizzen velünk. Emőke áthozott egy MiciMackós uzsonnás dobozt, hogy ezt küldi a Jankának, mert az micsoda dolog, hogy a három fiú mindegyike kap egy uzsonnás dobozt, csak a Janka nem.

Elkezdődött a csomagolás utolsó fázisa. A két diótorta, az alufólia és hullámpapír dobozon kívül, kapott még egy folpack-ba tekerést, nehogy valamelyik ruhát összekenje. Ugyancsak folpack bugyolálást kapott a két rúd szalámi, de az egyiknek a végéből meg kellett ennünk 5 cm-t, mert nem fért el a kis bőröndbe. Möci kijelölte, hogy mit melyik bőröndbe tegyünk, hogy egyik se lépje át a 10 kg-os határt. Súlyban még egyik csomagunk sem érte el a határt, de a 20 cm-s méretnél Áron hátizsákja egy kicsit necces.
Felhívtam a taxitársaságot és biztonságból egy negyed órával korábbra kértük a taxit. A hitelkártyát átállíttattam a forint számláról a dollár számlára, hogy elkerüljük a kétszeres konverziót. Kettőre elkészültük és most már minden csomagunk megfelelünk az előírásoknak. V Vártuk az autót. Időben kiértünk a Ferihegy terminál 2-re. Hosszas várakozás előtt állunk. Tudtuk, hogy nem fognak felengedni semmilyen folyadékot a repülőre, de még az utas váróba. Ezért abban állapodtunk meg Möcivel, hogy a két doboz sört majd a becsekkolás előtt ketten isszuk meg, a négy Actimel meg ők isszák meg ketten Áronnal. Ennek ellenére a becsekkolás előtt magamra hagytak és nekem kellett egyedül megküzdenem a két doboz sörrel.

Végre átmentünk az ellenőrzésen és kiderült, hogy semmit nem ellenőriztek olyan szígorúan, mint ahogyan azt mi hittük és tartottunk tőle. A belső váróban Möcit rábeszélték a CITIbank pultnál rádumálták egy CITI Life kártyára.  Semmi perc alatt megkötötték a szerződést és utána mehettünk a MasterCard Lounge-ba. Áront leültettük a váróba és mi kiettük, kiittuk a MasterCardot a vagyonából.

A repülőn jó helyet kaptunk. Möci az ablaknál, Áron középen én meg a folyosó oldalon. Hoszú 2 óra 40 perces út. A kiszállás után hosszú kígyózó sorokban mentünk az útlevél ellenőrzésre. A három személyazonossági 2-3 másodperc alatt  elegendőnek bizonyonyult.

Norci Jankával és Leóval vártak a parkolóban. Nagy öröm volt a találkozás. Az autózás a baloldali forgalommal nagyon szokatlan volt. A Norciék lakását nem volt módunk körbejárni, mert a gyerekek sisere hada elvonta a figyelmünket. A lakás annak ellenére nagyon barátságos, hogy hideg és a fűtés is csak hajnalban fog  bekapcsolni. Áron és Leó egy percre sem váltak el egymástól és ragaszkodtak ahhoz, hogy egymáshoz közel aludjanak. Kiosztottuk az ajándékokat és vacsora után eltettük magunkat holnapra.