2013. szeptember 6., péntek

Áron egyedül közlekedik

Szinte egész éjjel nem aludtam, csak forgolódtam és azon gondolkoztam, hogyan történhetett velem ilyen. Möci már azt sem értette, hogyan fordulhat velem elő, hogy itthon tartok készpénzt, amikor állandóan azt hallja, hogy minden fillérre oda kell figyelni, hogy mit csinál. Már nincs kedvem keresgélni a tárcát, szerintem már mindenhol megnéztem.

Most jókor történik, hogy a hét utolsó tanítási napján Áron már egyedül megy az iskolába, sőt hazafele is egyedül fog jönni. Elindulás előtt bemutatta az öltözékét és nagyon meleg puszival búcsúzkodtunk. Még megkérdeztem, hogy melyik útvonalat választotta. Azt mondta, a 139-es buszt, mert hátha összetalálkozik Bálinttal és Olivérrel.

Reggeli után felhívtam a Citi bankot, mert egy SMS-ük szerint fedezethiány miatt nem tudtak teljesíteni egy csoportos beszedési megbízást. Kiderült, hogy nem fedezet hiány miatt, hanem a meghatalmazásom miatt. Elnézést kértek a tévedésért, a meghatalmazást pedig azért nem adom meg, mert a követelést benyújtó (Újbuda Önkormányzat GAMESZ) is tévesen akarja lehívni az összeget. Az utóbbi időben mintha több lenne a hivatali pontatlanság. Két hónapja az ELMŰ küldött egy számlát egy átutalandó összegről. Átutaltam ugyan, mert volt benne fizetési határidő, de megreklamáltam, mert magasnak találtam az összeget. Egy hónap múlva jött egy stornó számla és visszautalták a különbözetet. Vajon mindenki veszi a fáradságot, hogy odafigyeljen és reklamáljon, vagy ez is egy többlet bevételi forrása szolgáltatóknak.

Délelőtt próbáltam összeszedni a DHGate-tel kapcsolatos reklamációkat és a MyPhone Explorer-rel a telefonlistámban a duplikációkat kitakarítani.

Fél kettő fele már Áront várva hordtam le a cuccokat az autóba. Nem sokára megérkezett a fiú és Emő is előkerült. Még egy darabig bizonytalankodott, hogy neki jó-e, ha jön velünk Dömsödre, de azután sikerült magát efelől meggyőzni.

Áron nemsokára megérkezett. Ez volt az első alkalom, hogy Áron tömegközlekedéssel egyedül jött haza. Észrevétlenül alakul a felnőtté válása.

Mondtam, hogy ő is pakolja be a cuccait az autóba és menjen föl az ötödikre Emőért és mondja meg neki, hogy indulunk. Möci nagyon ügyesen csak egy kis csomaggal jött és már indulhattunk is.

Az első állomás a TESCO volt. Áron elment leadni az üres üvegeket, Möci valamilyen szemceruzáért ment, nekem pedig az maradt feladatul, hogy vegyek egy szép nagy grillcsirkét vacsorára. Vettünk még egy nagy üveg sört, buborékmentes ásványvizet és apró pékárukat.

A TESCO után bementünk a Praktikerbe, hogy megvegyük Lacinak a sárgaréz zongorazsanért. Sajnos csak nagyon gagyi, keskeny és csak rezezett vas zsanért  találtunk és azt is viszonylag drágán. Nem vettük meg. Möci még megnézte, hogy mi a felhozatal körfűrész ügyben, mert Csabi szeretne egy kőrfűrészt.

Dömsödre menet csak a bureknél álltunk meg. Vettünk egy teljes kiőrlésű cipót és már csak a bázison szálltunk ki legközelebb. Én úgy állapítottam meg, hogy Zoli bácsi elhanyagolta a locsolást, de ő ezt később a pálinkázgatás közben váltig cáfolta.

Az első dolgom az volt, hogy - persze egy kupica Unicum után -, amíg még süt a nap lemenjek a Dunára úszni egyet. Möci és Áron inkább elmentek bringázni.

Úszás után megkérdeztem Borókát, hogy a múlt heti uborkautalványomat beválthatom-e még. Boróka hozott is három jól megtermett uborkát.

Gyorsan felmelegítettem magam egy forró zuhany alatt és utána elkezdtem készíteni a cacikit. Mire Áron és Möci visszajöttek a bringázásból, már minden készen volt, már csak be kellett lökni a grillcsirkét a mikróba és közben lehetett teríteni.

A vacsora elkészültéig meglocsoltam a veteményest és leszedtem az érett paradicsomok egy részét.

A kúp alatt fogyasztottuk a fincsi vacsoránkat (grillcsirke, caciki, teljes kiőrlésű kenyér, paradicsom, sör), miközben odabent ropog a tűz a cserépkályhában.