2013. szeptember 7., szombat

sonkába tekert zöldbab

Éjjel megint nem tudtam rendesen aludni, ezért Möcit sem hagytam. Hiába feküdtünk le időben, éjfél körül felébredtem és kb. hajnali négyig beszélgettünk. Möci azt jósolta, hogy meglesz ennek a böjtje és majd reggel sokáig fogunk aludni, de nem így lett. Reggel már hétkor kint voltam a kertben és locsoltam a veteményest. Áron, mint szokása, már a számítógép előtt ült.

Miután fel vagyunk hatalmazva, hogy a szomszédban a lehullott gyümölcsökből dézsmáljunk, átmentem és szedtem két nagy zacskó császár körtét.

Möci csak nyolc óra után jött le. Először konstatálta, hogy a cserépkályha még mindig meleg, majd készített két kávét, hogy felébredjünk, mielőtt beülünk az autóba és elmegyünk a piacra.

Áron otthon maradt, hogy megírja a leckéjét. A piacon tojást, sütni való szalonnát, tarját és sonkaféleséget vettünk a mi húsosunknál. A zöldséges boltjában, hagymát, fokhagymát tejfölt és apró édességeket vettünk.

Bejelentkeztünk a fodrászhoz, mert Möci mondta, hogy ilyen torzonborz frizurával nem jelenhetünk meg holnap a családi találkozón. Még elgurultunk a vasudvarba, hogy megadjuk múlt szombaton hátrahagyott adósságomat. Ha már ott voltam, elindítottam a jövőre tervezett drain cső projektet.

Hazafele először benéztünk Gabikáékhoz, hogy megnézzük, hogy áll a középső szoba mennyezet szigetelése és burkolása. Feri bácsi egész héten csinálta és gyönyörűre sikerült.

Áron volt a reggeli készítés főnöke. Nekem csak annyit mondott, hogy törülgessem le a kúp alatt az asztalt és kezdjek el teríteni, a többit bízzam rá. A reggeli perceken belül elkészült és kezdődhetett a zaba.

Utána Möci beosztása szerint Áron kapta az almaszedés feladatát, nekem pedig a második zöldbab szüret jutott. A szüret után Möci még befogott alma tisztításra, majd a a megtisztított almával valamilyen almapárolásba kezdett.

A learatott zöldbab felét még valahogyan bepasszíroztam a mélyhűtőbe. A másik felét Gabika receptje szerint előfőztem sós vízben, majd betekertem Fekete Erdei sonkába és a tekercseket betettem a sütőbe. Tálaláskor még tettünk rá valamilyen ínyenc majonézt. Nagyon finom lett. Előtte Unicum, utána Rozé.

Próbáltam letisztítani a harmadik oszlop festésének fölösleges nyomait, de csak fél sikerrel ment a dolog.

Möci beleakadt a mobil telefonomon a határidő naplómba és közölte, hogy reméli, holnap nem fogom születésnapjára felköszönteni Sch. Évát, mert ha igen, akkor irgum-burgum lesz.

Együtt kimentünk a stégre, de a vízbe csak én merészkedtem be. Lefele úsztam és megálltam Z. Pali stégjénél, ki is másztam és dumáltunk egy kicsit. Közben megjött Möci és Jutka is és azonnal kiszélesedett a traccs parti.

Este készített egy nagy rakott palacsintát.