2013. november 16., szombat

Wellness

Jó későig lustálkodtunk. Attól sem kellett tartanunk, hogy Áron TV-zik vagy a számítógép előtt ül, mert biztos, hogy kora reggel óta azt tette, de nem itt, hanem a Nóra nagyinál.

Nagy nehezen kikászálódtunk az ágyból és összeszedtük magunkat, hogy elindulhassunk a piacra. Vettünk tojást, szalonnát, kolbászt, kenőmájast, kolbászt és a mi a legfontosabb: füstölt sertés gerincet hordós káposztával a tervezett székelykáposztához. vettünk még leveszöldséget is, mert a lazacgerincből szeretnék lazackrémet készíteni. Vettünk még egy partvis nyelet, hogy azt beapplikáljam a lomb összekotróba.

Miután a piacot elintéztük,megvettük  a villanyszerelési cuccokat a Möci LED szalag világításához (MTK kábel, 3-as T dugó és villás dugó). Az ezermester boltban kerestem 7-es számot rézből az új bejárati ajtónkra, de nem volt, így végül csak egy rekeszes műanyag táskát vettem 2000.-ért a villanyszerelési apró dolgok tárolására. Vettünk színes kartonokat Möcinek a rajzoláshoz.

Hazatérve bereggeliztünk és elkezdtem megpucolni a leveszöldségeket, majd előkészíteni a lazacgerincet. A lazac projektnek három végterméke lett.

Először is a teljesen omlósra főtt lazacok, amiből úgy készül a lazackrém, hogy először lehuzigáljuk a gerincről, majd minden kisebb szálkát eltávolítunk belőle. Sózzuk borsozzuk és adunk hozzá majonézt és mustárt (ha lett volna itthon citrom, akkor azt is), majd  finomra összekeverjük.

A második maga a sok zöldséges lazac halleves.

A harmadik a lazac nyesedék, aminek a finomabb és szálkamentes részét Manna tányérjába tettem, a többit pedig kitettem a lépcsőre, de azokat is hamar elvitte egy cica.

A sárgaréz névtáblát, amit leszereltem a régi bejárati ajtóról, szeretném feltenni az új ajtóra, viszont nem úgy, hogy az acél falú ajtót megfúrom, hanem FBS-sel felragasztva. Viszont azért, hogy a régi luk a réztáblán ne tátongjon üresen, gondoltam mindkét lukba beragasztok egy csavarfejet. Ez nem tűnt túl egyszerűnek, de hát a kihívás. Első lépésként kizenkoltam ( magyarul kisüllyesztettem ) a két furatot és kétkomponenses műgyantával beleragasztottam egy-egy süllyesztett fejű sárgaréz csavart. ( Folyt. köv. holnap.)

Átvittem Béninek a múlt héten elkért ásóját és gereblyéjét.

Leáztattam tegnap levágott bélyegeket és ki is teregettem.

Délután Möci kitalálta, hogy menjünk át Ráckevére az AquaLand-ba egyet úszni, a gyógyvízben üldögélni és ő szeretne venni egy jó derék és hát masszázst, mert ahogyan én csinálom, az nem elég jó. Én előtte még szerettem volna feltenni a székelykáposztát, de Möci azt mondta, hogy az túlságosan hosszadalmas, majd ha visszajövünk. Nekieredtünk hát megkeresni, hol is van az a Wellness. Elsőre egy méregdrága Hotelnél szálltunk ki, de a recepciós volt olyan kedves és útbaigazított, merre van a fele annyiba kerülő és mégis komolyabb gyógyvizes létesítmény. Hamar oda is találtunk. Kértem két nyugdíjas belépőt meg egy masszázs jegyet. Valóban fele annyiba került, mint a másik.

Élőszőr úsztunk egyet, majd bevetettük magunkat a  meleg medencébe, ahol különböző erősségű vízsugarak már Möcit is elő masszírozták. Amikor Möci bement a Terikéhez (ő a masszőrnő) én még úszkáltam egy kicsit, azután elindultunk haza. Kiderült, hogy a Feri bácsi is jár a Terikéhez, csak ő mint privát ügyfél a Terike lakásán masszíroztat. Nagy ködben indultunk, ami miatt nem mentünk ki a főútra, hanem végig menve a Dunaparton egyenesen a mi utcánkba vitt az út. Hazafelé az éhségtől rájöttem arra, hogy legalább a sertésgerincet kellett volna odatenni, hogy amíg távol vagyunk hadd főjön.

Itthon már éhen akartam halni, ezért azonnal hozzáláttam a székelykáposzta készítésének. Először csak két nagyobb fej hagymát tettem oda pirulni, majd rá a felvágott húsos csontot és néhány karika csípős kolbászt, majd az egészre a hordós káposztát. Tettem hozzá még lila hagyma karikákat. Jól megszórtam pirospaprikával, őrölt  borssal és egy kicsit megsózva ráöntöttem egy nagy csupor vizet és hagytam, hogy hadd rotyogjon.

Közben megnéztük az X_Faktort és csak késő este láttam hozzá a vacsorázáshoz. Ha nagyon szerény akarok lenni, akkor ilyen finom székelykáposztát még az életemben nem ettem. Tettem rá egy nagy kanál tejfölt és pirítottam hozzá kenyeret. Az igazsághoz még az is hozzá tartozik, hogy az éhségemet csak növelte az a néhány kupica, amit előtte elfogyasztottam. Az éhes ember a legjobb szakács.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése