2015. január 15., csütörtök

Zárolnák a bankbetéteket?

Megint felébredtem éjszaka, de nem volt túl nehéz újra elaludni. Utána már csak akkor ébredtem fel amikor Áron készülődött az iskolába.

A reggelire a tegnapi sült csirke zsírja és töpörtyű kenyérrel, majd tejeskávé.

A délelőtt azzal telt, hogy rendeztem a leveleimet.

Dél körül levittem a Mannát és elindultam intézni a Banki és könyvtári dolgaimat.

Az első állomás a Budapest Bank volt.

- Miben segíthetek? kérdezte a hölgy.
- Szeretném felmondani a lakossági bankszámlámat.
- Miért? kérdezte.
- Ha erre muszáj válaszolnom, akkor azért, mert a madarak azt csiripelik, hogy ha a kormány eddig már lépett több olyan meglepőt, mint a magánnyugdíj pénztárak "Einstand"-olása és a tranzakciós adó, akkor nem teljesen elképzelhetetlen, hogy egyszer csak zárolja a megtakarításokat is (lásd Békekölcsön azok az 50'-es évek).
- Én csak azt érzékelem, hogy mostanában többen és gyakrabban szüntetik meg a bankszámlájukat, mint korábban, de én nem hiszem, hogy a kormány ezt megtenné.
- Sokan gondolták ezt a magánnyugdíj pénztárakra is, mielőtt az "Einstand" megtörtént.

Utána visszavittem a kiolvasott "Scarlat Letter"-t és mentem tovább a MOM MKB-ba. Ott személyi adategyeztetést kellett tennem, mert azt már hivatalosan is bejelentették, hogy aki az Önkéntes Magánnyugdíj Pénztárnál 2015. január 1-ig ezt nem teszi meg, annak zárolják a befektetését.

Délután bepakoltam az autóba a nyugger PET palackokat. Áron hazaugrott, mielőtt zongora órára ment volna. Felmarkolta a pénzt és már ment is tova.

Nagy örömömre Tamás hívott, hogy mi a véleményem a banki befektetése miatt erről az erős forint gyengülésről. Mondtam neki, hogy miután ő éppen Bécsben vette a hívást és abban maradtunk, hogy hétfőn keressük egymást.


Este felhívtam Nóra nagyit, miután ő csak ígérte , de nem hívott, hogy akkor holnap mikor és hol találkozunk. Kérdeztem.

- Miért találkoznánk? kérdezte.
- Mert holnap lesz a Szécsi Éva temetése.
- Hát nem 16-án lesz?
- De igen, holnap lesz 16-a.
- Miért ma hanyadika van?
- Ma 15-e.
- Ja, azt nem tudtam.
- Akkor holnap délelőtt 11-kor találkozunk a Farkasréti temető főbejáratánál.

Sajnos a Nóra nagyival (88) egyre nehezebb az élet, de az nagyon fontos, hogy ezt nagy türelemmel kezeljük.

Zita és Ákos lemondták a mai felnőtt németet.


Este debreceni mustárral, kenyérrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése