2016. szeptember 4., vasárnap

csülkös bableves


Már 8-kor felkeltem és egy kávéskanál sóval feltettem a csülköt lassú tűzön főni.

Egy kicsit Duolingóztam. Közben átjött Gábor, hogy megbeszéljük, hogyan legyen a gumikajakra felszerelve a hátsó uszony, amit végül is nem találtam.

Amikor Emőke és Áron is, már majdnem délben!! felkeltek kicsit tömegnyomor alakult ki a szűk konyhában. Emőke és Áron a reggelit készítették, jómagam pedig a főtt csülökről operáltam le a húst és feldarabolva tettem vissza főni, miközben megpucoltam a zöldségeket és a babbal együtt azt is betettem a levesbe.

Mire a reggelit megettük, már készíthettem a levesbe a csipetkét.

Kettőkor kimentem a Dunára úszni egy órát. Áron elgurult tojásért, majd Emőkével megkeverték a palacsintatésztát.

Emőke is kijött úszni, csak Áront nem lehet az Internet mellől elcipelni.

Megbeszéltük, hogy ma korán fogunk haza indulni, hogy legyen arra is időnk, hogy bemegyünk a TESCO-ba megvenni Áronnak a füzeteket az iskolakezdéshez, és ha még marad időnk, akkor felmenjünk a Nóra nagyihoz is és vigyünk neki mindenféle finomságot, többek között tejfölös, csülkös bablevest.

A korai délutáni 3, 4 órai indulásból lett ½ 6 is, mire el tudtunk indulni. Ráadásul az út első felében az M 0-áson egy dugóba is belekerültünk.

A TESCO-ban is eltököltünk egy csomó időt, mert nem is volt közöttünk egyetértés, hogy miket kell vennünk.

Mannát kiraktuk Gazdagréten és mire elértünk a Nóra nagyihoz már hét is elmúlt, de nagyon örültem, hogy hozzá is eljutottunk. Vittünk neki fel a bablevesből, hozzá a tejfölből és szerencsére kenyeret is, mert ami nála volt, azt már ki kellett dobni.

Kiderült, hogy ma még egy szemet sem evett. Úgy örültem neki, hogy a tejfölös bablevest egyfolytában dicsérte, miközben jóízűen ette. Mi is vele együtt ettünk. Tulajdonképpen mi is most kóstoltuk meg először.

Hazajövet még volt egy konfliktus Emőke és Áron között, de azután Áron belátta, hogy nem szabad úgy befejezni a napot, hogy akármelyikünkben tüske maradjon. Vitt át Emőkének is a bablevesből és nekem is melegített egy adagot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése