2016. november 4., péntek

Emőkét várva


 

A guggolással kezdtem és ez a 45 bőven elég volt ahhoz, hogy kifulladjak. Visszafeküdtem lazulni.

Reggel Áron bejött hozzám és mellém feküdt, mondván, lustálkodjunk együtt. Na erre Manna is odabújt közénk, ne feledjük, ő is családtag.

Felhívtuk Emőkét, hogy mikorra tervezi jönni. Igyekszik összekapni magát, hogy még délelőtt leérjen.

A reggeli nem sikerült finomra, mert a mélyhűtőből elővett debreceni nem volt finom.

Mire befejeztük a reggelit már tíz óra lett.

Autóval mentem a piacra és a henteshez. A piacon két nagy zacskó spenótot, a hentesnél pedig bacon szalonnáz és csirke aprólékot sok csirkemájjal vettem, mert abból még kellett a kövön sütendő baconba csavart csirkemájhoz is.

Itt járt Nyári Imre. Összedrótozta a Wifi-s nyomtatót, így már az is látja a hálózatot. Mostantól nem csak a házból és a környékéről tudok wireless nyomtatni, de azt hiszem, bár ezt még nem próbáltam, hogy online bárhonnan, ha a nyomtató legalább standby be van kapcsolva.

Kiviszem a feltöltött akkut és beszerelem a robogóba. Kint szép napsütés és nagyon hideg van. Próbáltam beindítani a robogót, de az egyszer már majdnem beindult, de azután mégsem hallgatott a szép szóra.

Csak délben kezdem el készíteni az ebédet. A nagylábast persze Gazdagréten felejtettük. így egy kisebben kellett odatenni a csirkelevest. Áron annyiban segített, hogy a zöldségeket ő pucolta.

A csirkelevest, ahogyan Judittól tanultam nagyon kis lángon főztem, hogy ne legyen zavaros.

Közben telefonált Emőke, hogy Pisti fogja őt lehozni Dömsödre és olyan négy óra körül várható az érkezésük.

A spenótot is elkezdtem pucolni és sok fokhagymával odatettem főni. Amikor a víz már kezdett lefőni róla, akkor azt tejjel és főzőtejszínnel pótoltam.

Az idő múlásával megkértem Áront, hogy a kúp alatt indítsa be a tüzet.

Mire Emőke és Pisti megérkeztek, már csak tálalni kellett, de előtte még elgurultak némi süteményért. Emőke mindennel eldicsekedett a házban és a ház körül. Finom tortaféléket hoztak és megittuk a welcome drink-et. A dicsekvéssel én sem maradtam le, megmutattam Pistinek a kombinált fűtés rendszert.

A csirkeleves tálalásakor elmondtam, hogy az a házirend, hogy az aprólékból mindenki tesz Manna adomány tányérkájába.

A vacsorának is beillő ebéd után Pisti elbúcsúzott és lefekvéskor már csak hárman maradtunk.

A lámpafényekből arra következtettem, hogy Áron és Emőke még késő este is lógtak a neten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése