2018. május 19., szombat

Kövön sült oldalas


20180519 szombat

Sokáig lustálkodtunk és már majdnem 10 óra volt, mire indulni tudtunk. Áron szinte első szóra jött velem a piacra. Volt egy lis lelkiismeretfurdalása, mert jóval éjfél után hagyta abba az Internetezést.

Az éjszakai áramról való töltés nagyon jól szuperált. 80 km-ről 290 km hatótávra töltött fel, amíg mi aludtunk.

Esztike akceptálta, hogy későn kelünk és félretett nekünk egy fokhagymás, köménymagos túrót. Vettünk még egy doboz tojást, egy pár szelet angol szalonnát és egy fél kiló földi epret.

A piac után a hentesüzletbe mentünk (szeletelt császárszalonna és velős csont). Mellette beugrottunk a csavar szaküzletbe.

Miskolczi Marikának elvittük a neki vásárolt ágynemű zippzárat a hozzávaló kocsikat és beadtuk a nekünk javítani való paplanhuzatot.

Hazaérve összecsaptam egy gyors reggelit. (sütött angolszalonna, paradicsom, hagyma, ráütve néhány tojás és mellé almaturmix és tejeskávé).

Odakint kertben egy szakaszon végeztem szegély nyírást, egy kis gyomlálást és elültettem újabb két tejfölös pohárban előnevelt karalábét.

Közben elővettem a mélyhűtőből a gondosan becsomagolt oldalasokat, hadd lazuljanak.

A csavarokra ma azért volt szükség, mert az új könyvespolcon hiányzott egy sarok polc.  Gyorsan beszabtam és fel is szereltem. Áron abban volt nagy segítségemre, hogy megtalálta a kis akkus fúrót. Megtalálta, mert a kanapéra szórt ruhákat el kellett zsákokba tennie és a fúró azok között volt.

Mire mindezzel végeztem, már délután ½ 5 fele járt. Hívtam Áront, hogy jöjjön ki velem egyet úszni, de arra hivatkozva, hogy neki görcsöl a lába, nem jött.

Az úszás jó volt, a Dunavíz hőmérséklete viselhető volt, de már be volt borulva és hűvös szél fújt. Jobban jártam volna, ha a délelőtti tűző napsütésben  teszem ugyanezt.

A Dunáról bejövet, kellett vennem egy forró zuhanyt, hogy visszatérjen belém az élet.

Eljött az ebcsora ideje. Áront megérdeztem, mit szeretne jobban csinálni, leüríteni az asztalt (azon nagy kupi van) vagy megfőzni néhány szem krumplit és  tüzet gyújtani a kő alatt.  Áron az asztalt választotta.

Gyorsan tüzet csiholtam a kő alatt és közben feltettem 5-6  nagyobb szem krumplit főni.

A kövön hamarosan sülni kezdtek a befűszerezett oldalasok. Időnként megforgattam őket és egyiket-másikat meg is tűzdeltem fokhagymával.

A krumplit Áron püré formában rendelte, így amikor megfőtt, egy kis tejjel, egy kis margarinnal  átmelegítettem a pürét.

A vacsora nagyon jó izűre sikerült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése