2018. május 26., szombat

"szedd magad" eper


20180526  szombat

Későn ébredtünk. 

Judit már korán telefonált, hogy menjünk át egy kávéra hozzá és induljunk el Áporkára „szedd magad” földi epret szedni.

Amikor Tibcsit ezzel ébresztettem, azt mondta „öt perc múlva indulhatunk.” Azért közben elpanaszolta, hogy a Manna nem hagyta őt éjjel aludni, mert gyúrt rajta.

Hamarosan elindultunk. Az első állomás a kávé volt Juditnál. Ott bepakoltunk rekeszeket és műanyag vödröket az eperszedéshez, majd indultunk.

A kávé közben Judit elpanaszolta, hogy vagy róka vagy nyest, a héten elpusztította tyúkjaikat, a kakasukat és a libáikat. Majdnem 100 ezer forint a káruk és többé nincs tojás se.

A második állomás a szombati piac. Esztikénél megvettem Emőke lányomnak a túrót, két paradicsom palántát és a husosnál egy pár szelet angol szalonnát. A cuccokat még be kellett tenni Judit hűtőjébe és utána mehettünk epret szedni.

A beparkolás után nagy elánnal kezdtünk volna a munkának, de az elmúlt napok heves esőzése után csak a sártenger fogadott. A földiepret előttünk már sokan szedegették, ezért szép érett szemeket csak elvétve találtunk. Sok volt közöttük az éretlen és sok olyan is, amelyik már a sárban rohadásnak indult.

Tibcsi, mint sokan mások is hamar feladta a munkát, de Judit meg én kitartóbbak voltunk. 

Még dél előtt végeztünk, hogy mire Áron megjön, mi is hazaérjünk. Az elszámoláskor 550.- forintot kellett fizetni minden leszedett kilóért. Judit 6 kg-ot szedett, én négyet.

Hazaérve elültettem a két paradicsom palántát és begyújtottam a tüzet a kúp alatt, hogy a kövön megsüthessem a tegnap bepácolt tarját.

Tibcsi a csumától megtisztította az epret, én meg megmosva feltettem lassú tüzőn főzni.

Közben elmentem a Dunára egyet úszni.

Mire visszaértem, a kő már elég forró volt, hogy feltehessem rá a húsokat sülni.

Áront hiába vártuk az ebéddel, déltől négyig, amikor Judit átjött, elkezdtünk ebédelni, mert az elmaradt reggeli miatt már nagyon éhesek voltunk. 

A kövön sült tarja nagyon finom lett, de Áronnak sikerült elrontania a napomat.

A késői ebéd után még pihentem egy kicsit, majd nyolc óra előtt kimentem locsolni.

A puhára főtt eperlekvárba belekerült másfél kiló cukor. Még egy picit továbbfőztem, majd bemértem 5 üvegbe. A tetejükre még a kupak előtt kapott két befőző fóliát és közte egy kis szalicil féleséget és így kerültek ágyneműkkel betakarva dunsztolásra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése